שוחרר הנער שנחשד בהצתת המסגד בכפר יאסוף

נער בן 17.5 מצפון השומרון, קרוב משפחתו של הרב מאיר כהנא, נעצר בחשד להצתת המסגד בכפר יאסוף לפני מספר שבועות. הנער, המתגורר באחד היישובים בצפון השומרון, הכחיש כל קשר למעשה וטען כי היה עם בני משפחתו בזמן הצתת המסגד

(2 דקות)

שוחרר ממעצר הנער שעוכב היום (חמישי) לחקירה, בחשד שהיה מעורב בהצתת המסגד בכפר יאסוף לפני כשלושה שבועות.

בסיום חקירתו במחוז ש"י של המשטרה, הוחלט לשחרר את הקטין, בן 17.5, קרוב משפחה של הרב מאיר כהנא. הנער, המתגורר באחד היישובים בצפון השומרון, הכחיש כל קשר למעשה וטען בכלל כי היה עם בני משפחתו בזמן הצתת המסגד. שירות הביטחון הכללי מוסיף לחקור את פרשת ההצתה.

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר בתגובה למעצר "יש להפסיק להתנכל למשפחת כהנא. היה נכון שהשב"כ והמשטרה יפעלו נגד הרוצחים ושולחיהם, ולא נגד משפחה של גיבורים".

הפלסטינים דיווחו בתחילת החודש כי מתנחלים הציתו את המסגד בכפר יאסוף שבצפון השומרון. הם סיפרו כי האלמונים פרצו למסגד, ריססו על הקירות כתובות נאצה והציתו שטיח וספרייה שהיו במקום.

על פי החשד מדובר היה בפעולה המגיעה במסגרת מדיניות ה"תג מחיר" עליה הכריזו המתנחלים בעקבות הודעת הקבינט המדיני-ביטחוני על הקפאת הבנייה בהתנחלויות בגדה בעשרת החודשים הקרובים.

שר הביטחון, אהוד ברק, הורה לאחר מכן לפעול למעצר האחראים למעשה ולמצות עימם את הדין. "מדובר במעשה קיצוני שנועד לפגוע בכל ניסיון של הממשלה לקדם תהליכים למען עתיד ישראל". ההצתה עוררה סערה בישראל וברחבי הגדה.