לבני למופז: לפני פריימריז - צריך לשמור על אחדות קדימה

מספר 2 בקדימה נועד עם יו"ר מפלגתו על רקע הדיווחים לפיהם ח"כים בתנועה מנהלים מגעים על הצטרפות לליכוד • מופז אמר כי קדימה עומדת בפני התפרקות ויש לקיים פריימריז • לבני השיבה שכעת צריך להתרכז במניעת הפילוג

(5:02 דקות)

ח"כ שאול מופז מקדימה נפגש בצהריים (חמישי) עם יושבת ראש קדימה ציפי לבני בביתה בתל אביב, ודרש ממנה לקיים פריימריז במפלגה.

לבני השיבה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה לפלג את קדימה וכי בכירי המפלגה צריכים לעמוד מול המאמץ שלו. היא אמרה למופז כי "אני מוכנה לדבר איתך על הכל, אבל עכשיו יש משימה אחת והיא אחדות קדימה, והיא מוטלת על כתפיו של כל מי שחבר בה והיא חשובה לו".

בצאתו מהפגישה אמר מופז כי "קדימה עומדת בפני התפרקות. אני המלצתי ליו"ר קדימה על הדרך שבה ניתן לשמור על האחדות של קדימה, אני מקווה מאד שבפעם הראשונה היא תשמע גם לקולות אחרים".

הוא אמר שהדברים שאמר הם חד משמעיים: "אני מקווה מאד שאנחנו נוכל באופן הזה להגיע להנהגה שיודעת לקבל את ההחלטות הנכונות ולהמשיך ולהוביל את קדימה למקום שבו היא צריכה להיות".

הכתב הפרלמנטרי של nana10, רונן ליבוביץ', מציין כי נראה שהמאמץ של נתניהו שהחל לפני חודשיים וחצי להעביר לליכוד מספר רב ככל הניתן של חברי קדימה נקלע לבעיה בעקבות הפרסומים בנושא.

כרגע, נשארו רק ארבעה חברי כנסת שעדיין לא הודיעו על נאמנות לקדימה והם: שי חרמש, עתניאל שנלר, רונית תירוש ויוליה שמואלוב ברקוביץ, והערב יתברר האם הם יגיעו למועצת קדימה.

נתניהו ייפגש היום עם לבני

הפגישה נערכת לאחר שאתמול הודיע חבר הכנסת אלי אפללו מקדימה כי בכוונתו לפרוש מהמפלגה. הוא נועד אתמול עם לבני לשיחה אישית קשה, בה ביקש אפללו לפרוש כסיעת יחיד כיוון שאיבד אמון במנהיגותה.

"ביקשתי מלבני לפרוש משום שאיבדתי אמון בה ובהנהגה שלה. היא יודעת בדיוק מה הסיבה לכך", אמר אמש אפללו לחדשות nana10.

ההודעה על פרישתו של אפללו מגיעה אחרי יום סוער, שכלל האשמות קשות של קדימה נגד נתניהו בכנסת. בנאום תקיף שנשאה לבני במסגרת דיון שיזמה האופוזיציה תחת הכותרת "מדיניות החוץ הכושלת של נתניהו", היא האשימה אותו כי הוא עוסק בעניינים פוליטיים במקום להתרכז במאמצים לשחרר את החייל החטוף, גלעד שליט.

בעקבות הדיווחים על המאמצים של נתניהו לגרום לח"כים מסיעת קדימה להצטרף לליכוד, שיגר אתמול בערב ח"כ יואל חסון, מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה שיבדוק חשד לביצוע עבירות שוחד מצד הליכוד.

בתןך כך, היום בצהריים צפויה להתקיים כסדרה פגישת עדכון מדינית בין רה"מ נתניהו ללבני שנקבעה מראש, זאת למרות המתיחות הרבה בין השניים על רקע האשמות לבני כלפי רה"מ במהלך ציני, בזבזני ואנטי דמוקרטי לגרום לפילוג בתנועתה.