חמאס: קיבלנו את תשובת ישראל, ההנהגה תתכנס לדיונים בדמשק

בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, אישר כי ארגונו קיבל ההצעה הישראלית למתווה עסקת שליט, והוסיף כי הוא זקוק לזמן כדי להשיב. נציגים של הנהגת חמאס בעזה ייצאו לדיונים עם חאלד משעל בדמשק כבר בימים הקרובים. גורמים בארגון: "ישראל מכשילה את העסקה"

(1:59 דקות)

הדיונים עוברים לדמשק: בכיר חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, אמר היום (רביעי) לאתר אינטרנט פלסטיני כי המתווך הגרמני העביר את התשובה שגיבש פורום "השביעייה", וכעת בארגון יבחנו את הדברים.

לדברי א-זהאר, חמאס זקוק לזמן לפני שימסור את תשובתו למתווך הגרמני, שייצא לחופשת חג המולד בארצו. גורמים בחמאס אמרו בינתיים כי אינם מרוצים מהתשובה הישראלית, והוסיפו כי ישראל מנסה להכשיל את העסקה.

אמצעי תקשורת ערביים מדווחים כי נציגים של הנהגת חמאס בעזה ייצאו בקרוב לדמשק, כדי להכריע בסוגייה יחד עם ראשי הלשכה המדינית, בהם חאלד משעל. גורם בחמאס אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי חמאס ילמד את התשובה הישראלית בימים הקרובים, ואישר כי "משלחת של הארגון מעזה תצא לסוריה לדיונים".

דיווח: ישראל מסרבת לשחרר 7 אסירים מהרשימה

הבוקר דיווח העיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, כי ישראל מסרבת לשחרר שבעה מתוך רשימת 450 האסירים "הכבדים" שדורש חמאס. עוד דווח, כי בישראל מתעקשים על גירוש של למעלה מ-100 אסירים לרצועת עזה, למדינות ערב ולמדינות נוספות שיסכימו לקלוט אותם.

"ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר כי המתווך הגרמני המליץ לישראל ולחמאס להגיע להסכמה בתוך שלושה שבועות. המתווך, שזהותו אסורה לפרסום, אמור לקבל בקרוב תפקיד חדש בארצו, מה שימנע ממנו להמשיך במאמצי התיווך. עם זאת, במהלך חופשתו יישארו באזור נציגיו שימשיכו בניהול המגעים.