חייל גולני נהרג בשוגג מאש חבריו במהלך אימון בגולן

הותר לפרסום: טוראי מור כהן נורה בראשו במהלך אימון ירי חי בשטח בנוי בדרום רמת הגולן • כדור שירה אחד מחבריו חדר דרך קיר בטון ופגע בכהן • הוא נפצע באורח אנוש ונפטר בדרך לבית החולים

(2:28 דק')

רב טוראי מור כהן, חייל בחטיבת גולני נהרג אתמול (שני) אחר הצהריים במהלך אימון בשטח בנוי בדרום רמת-הגולן. החייל, שהיה בשלב אימון מתקדם ונועד להשתבץ בגדוד 12 של החטיבה, נורה בראשו ונפצע באורח אנוש. מסוק צה"לי פינה אותו אך הוא נפטר מפצעיו בטרם הגיע לבית החולים. פיקוד הצפון הקים ועדת בדיקה בראשות אלוף משנה לחקירת נסיבות האירוע.

מבדיקה ראשונית של המקרה עולה כי כהן ושלושה חיילים נוספים בחטיבה השתתפו בתרגיל שדימה לחימה בשטח בנוי. שניים מהחיילים פרצו למבנה והחלו לירות. אחד מהכדורים חדר את קיר הבטון ופגע בכהן, בעמד בחוץ - בראשו.

בעקבות האירוע הורה אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט להפסיק את כל אימוני הלוחמה בשטח בנוי של של חטיבת גולני עד לתחקיר מוסדר.

מפקד החטיבה אלוף משנה אבי פלד, הסביר כי מדובר בתאונת אימונים נדירה , כמוה לא זוכרים בצה"ל. בין השאר יבררו בתחקיר האם בקיר היה חור שהוסווה או תוקן בצורה לקויה.

הלוויתו תיערך בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בעפולה. לאחר מותו הועלה טוראי מור יוסף לדרגת רב-טוראי.

רק באוגוסט נהרג סמל אור חדד, אף הוא מחטיבת גולני מפליטת כדור בבסיסו. חייל מיחידתו של חדד הדגים ירי בנשק כאשר הכדור שנורה חדר את האוהל בו ישב חדד ופגע בגבו.

במהלך האירוע הדגים החייל מצבי קרב עם הנשק במהלכם נורה הכדור הקטלני. בעלי התפקידים בהם סמל המחלקה לא נכחו במסדר בדיקות הנשק באותו יום, ובעלי תפקידים נוספים בהם מפקדים ישירים של החיילים ערכו מסדר ללא בדיקת נשקים.

רב טוראי דניאל דרזנר שהואשם בהריגתו של חדד נשפט ל- 27 חודשי מאסר לאחר שהתחרט על מעשיו.