ספינת משא טבעה הלילה מול חופי חיפה

כוחות חיל הים וחיל האוויר מסייעים לכוח יוניפי"ל בחיפושים אחר אנשי צוות ספינת סוחר שנקלעה למצוקה וטבעה במים בינלאומיים. מדובר בספינה אזרחית בבעלות ישראלית. נמשכים החיפושים אחר 11 אנשי צוות, כולם ממוצא אוקראיני

דרמה ימית מול חופי לבנון: ספינה בבעלות ישראלית שהייתה בדרכה מיוון לנמל חיפה טבעה לפנות בוקר (שבת) בשטח המים הבינלאומיים מול חוף העיר הלבנונית צור - כך פורסם לפני זמן קצר.

על סיפונה של הספינה היו באותה עת 12 אנשי צוות. לבקשת טורקיה וכוח יוניפי"ל מסייעים צה"ל וספינות נאט"ו בחיפוש אנשי הצוות המוגדרים כנעדרים. במסגרת הסיוע נשלחו לאזור ספינות חיל הים מבסיס חיפה.

בדובר צה"ל אישרו את דבר הטביעה, שככל הנראה ארעה מחוץ לשטח הטריטוריאלי של ישראל. כמו כן, כפי הידוע, על הספינה לא היו אזרחים ישראלים.

"כוחות חיל הים וחיל האוויר מסייעים בשעה זו לכוח יוניפי"ל בחיפושים אחר אנשי צוות ספינת סוחר שנקלעה למצוקה וטבעה במים בינלאומיים", נמסר מדובר צה"ל. "מדובר בספינה אזרחית, ונמשכים החיפושים אחר אנשי הצוות".

מלשכת שר הביטחון נמסר כי השר, אהוד ברק, הנחה את צה"ל - את חיל הים ואת חיל האוויר - לסייע בחיפוש הנעדרים שהיו על הספינה שטבעה מול חופי צור. בלשכה מסרו: "על הספינה שיצאה מיוון היו 12 אנשי צוות אוקראינים. מלח אחד חולץ, 11 עדיין נעדרים. החיפושים בהשתתפות מסוקי חיל האוויר עדיין נערכים בשעות אלו".

בחודש שעבר עצר כוח מיוחד של חיל-הים במרחק של 100 מייל ממערב לחופי ישראל, ספינה הנושאת דגל אנטיגואה, שנמצאה לאחר בדיקה כנושאת על סיפונה תחמושת ואמצעי לחימה. לפי החשד, מדובר בנשק שיצא מאיראן לכיוון סוריה ויועד לחיזבאללה. אמצעי הלחימה כללו ככל הנראה טילים נגד מטוסים וטילים נגד טנקים.

הספינה נעצרה במסגרת הפעילות השוטפת שמקיים חיל-הים לצורכי ביטחון שוטף ומניעת הברחות. לאחר בידוק ראשוני שערכו כוחות חיל-הים על סיפון הספינה התברר כי היא אכן נושאת בבטנה אמצעי לחימה מגוונים במסווה של משלוח אזרחי.

הספינה שאותרה סמוך לקפריסין הובלה על-ידי חיל-הים לחופי ישראל לצורך המשך הסריקות ובדיקה יסודית של המטען המאוחסן. מדובר צה"ל נמסר כי כוחות צה"ל וחיל-הים מבצעים פעילות אינטנסיבית שוטפת לביטחון שוטף, לחימה בטרור ולמניעת הברחת אמצעי לחימה בזירות השונות.