"הבנייה ביו"ש תוקפא? נקפיא את שירות המילואים ואת הגיוס לצה"ל"

בכנס חירום שנערך בעופרה, הציגו ראשי המתנחלים שורה של צעדי מחאה נגד ההחלטה על הקפאת הבנייה. התושבים נקראו להפריע לעבודת הפקחים, לנקוט צעדים משפטיים ולא להגיע לשירות בצה"ל. במערכת הביטחון גובר החשש מהסלמה בשטח

בכנס משתתפים ראשי מועצת יש"ע, ראשי רשויות ביהודה ושומרון וחברי הכנסת ציפי חוטובלי, דני דנון (הליכוד) ואורי אריאל (האיחוד הלאומי). יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, קרא להמשיך במאבק ואמר: "המאבק אינו מיועד להשיג הקלות, אלא להביא לביטולו של הצו".

למשתתפי הכנס חולקה איגרת מטעם ועד מתיישבי בנימין, ובה הנחיות כיצד להאבק בהחלטת הממשלה. "ברמת השטח נמשיך בבנייה יישובית מתריסה וחכמה בכל יישוב", נאמר באיגרת.

"יש להוקיע את הפקחים ולהצר את צעדיהם ביישוב שבו הם גרים. יש לשבש את עבודת הפקחים באמצעות חסימת כניסתם ליישובים, סגירת השערים, חסימת כבישים ותהלוכות של ילדים ונשים באופן שלא יאפשר להם לעבוד".

התושבים נקראים להפעיל לחץ על הפוליטיקאים, ולפעול במישור המשפטי על ידי הגשת תביעות בגין גזענות, אי-חוקיות ההחלטה, ופיצויים למי שנפגע מהחלטת הממשלה. אולם המהלך החריף ביותר לו קוראים ראשי המתנחלים הוא "להשהות למשך 10 חודשים את שירות המילואים ואת הגיוס למי שאמור להתחיל שירות סדיר".

בשלב זה המתנחלים מתכוונים להתרכז בצעדי המחאה בתוך היישובים, ולא לבערים הגדולות. עם זאת, ביום רביעי הקרוב תתקיים עצרת המונים מול בית ראש הממשלה בירושלים.

במערכת הביטחון חוששים מהסלמה בשטח

בתוך כך, מערכת הביטחון תתחיל לחלק מחר צווי הקפאה גם למאחזים הבלתי-חוקיים, לאחר שעד כה חולקו הצווים רק בהתנחלויות הגדולות. בעקבות זאת, גובר החשש כי השבוע יעלה רף האלימות בעימותים בין המתנחלים לכוחות הביטחון.

במשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובמנהל האזרחי החליטו לצמצם מאוד את מספר האנשים היודעים לאילו מאחזים והתנחלויות יגיעו הפקחים מדי יום, במטרה למנוע הדלפות לתושבים. במערכת הביטחון מעריכים כי לא יהיה מנוס מהפעלת כוחות של צה"ל, לאחר שעד כה נמנעו לעשות זאת ושלחו רק שוטרים ולוחמים של משמר הגבול כדי לסייע לחלוקת הצווים.