"האם תהיה מוכן להניף שלט נגד פינוי ישובים?"

חיילים בחטיבת "כפיר" תכננו את המחאה הרביעית נגד פינוי מאחזים, אבל צה"ל הצליח לעצור אותם מבעוד מועד. בטקס שהיה אמש עברו חיילי הנח"ל החרדי בדיקות דקדקניות כדי שלא יניפו שלטים

(2:33 דקות)

גדוד הנח"ל החרדי ציין אתמול (שני) עשר שנים להקמתו. על החגיגות העיבה תופעת הסרבנות שרק הולכת ומתפשטת בחטיבה. אחרי השלט בגדוד שמשון, השלט בגדוד נחשון והשלט בבסיס האימונים החטיבתי גם אמש תוכננה פרובוקציה על ידי הימין הקיצוני בכפיר.

שמואל פריימקר, לוחם בחטיבת כפיר סיפר כי אדם התקשר אליו כמה שעות לפני הטקס ושאל אותו האם מישהו יהיה מוכן להרים שלט או שהוא בעצמו יהיה מוכן לעשות זאת. לדבריו, "99% אם לא 100% מהחבר'ה פה כולם נגד הריסת בתים של יהודים, אז יש סיכוי שמישהו יקום כשסגן הרמטכ"ל יקום".

באופן יוצא דופן, כל חייל מגדוד הנחל החרדי בכפיר עבר בכניסה לאירוע חיפוש קפדני בכליו ואף התבקש להרים את חולצתו כדי לוודא שהוא לא מחדיר לטקס הצבאי את שלט הסרבנות הבא. אודות לצעדים אלו נמנעה הפרובוקציה.

הבוקר ליווה שר הביטחון, אהוד ברק את המתגייסים החדשים לכפיר בבקו"ם והעביר מסר תקיף בעניין. "צבא ישנו בשביל להגן על המדינה, אבל צבא לפעמים נדרש למשימות ומשימות שהמפקדים שלכם נותנים לכם. פקודות אלה הם המשימות שצריך לבצע, הן המשימות של המדינה".