נתניהו לסרקוזי: מוכן למו"מ מיידי עם סוריה ללא תנאים מוקדמים

בצל הביקור בארה"ב, נועדו ראש הממשלה ונשיא צרפת בפריז ודנו בתהליך המדיני עם סוריה והפלסטינים ובסוגיית הגרעין האיראני • בלשכת ראש הממשלה הגדירו את הפגישה כ"חמה ולבבית"

(1:46 דק')

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נועד הערב (רביעי) בפריז עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. הפגישה בין השניים, שהתקיימה בחלקה בארבע עיניים, נמשכה כשעה ו-45 דקות. סרקוזי העלה בפגישה את נושא המשא ומתן בין ישראל לסוריה לאור פגישתו הצפויה מחר עם הנשיא, בשאר אסד. "אני אשמח לכל הזדמנות למשא ומתן מיידי עם סוריה ובלבד שיהיה ללא תנאים מוקדמים", אמר ראש הממשלה בתגובה.

בפגישה השתתפו גם היועץ לביטחון לאומי, עוזי ארד ומקבילו הצרפתי. בלשכת ראש הממשלה הגדירו את הפגישה כ"חמה ולבבית".

בתחילה, נפגשו במשרדו של סרקוזי ולאחר מכן, נמשכה הפגישה בדירתו הפרטית של הנשיא בארמון. השניים דנו גם בסוגיית הגרעין האיראני ובתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. נתניהו אף עידכן את הנשיא על שיחותיו בוושינגטון.

"הפגישה עם אובמה הייתה טובה, חשובה וקונסטרוקטיבית"

בתוך כך, אומרים בסביבת נתניהו כי הדיווחים על פגישה קשה בין ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית ברק אובמה - שגויים לחלוטין. גורם בכיר אמר כי בפגישה בבית הלבן התפוגגה החשדנות ששררה בין האישים, וכי מטרת ראש הממשלה, בהקשר הזה, הושגה במלואה.

עם נחיתתו בארץ, הביע שר הביטחון, אהוד ברק תמיכה בנתניהו. "הפגישה עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הייתה טובה, חשובה, קונסטרוקטיבית ויצרה בסיס משותף להתקדמות התהליך המדיני כדי להשיג הסדר עם הפלסטינים".

לדבריו, "ראש הממשלה נתניהו, מגלה מנהיגות ואחריות בכך שאינו חושף את פרטי שיחתו בארבע עיניים עם הנשיא אובמה. קשה להבין את הפער בין המציאות החיובית כפי שגובשה בפגישה, שתורמת גם לביטחון המדינה, לבין הפרסומים בעניין באמצעי תקשורת שונים".

בטקס חלוקת מלגות בהיכל התרבות בתל-אביב הוסיף ברק כי "הנשיא אובמה מביא הזדמנות ותקווה למזרח התיכון ולתהליך השלום. הוא מחויב לביטחונה של ישראל ומבין היטב את המורכבות של התהליך הסבוך באזור המסוכסך הזה. אני רואה את הספקנות שמשתקפת מכותרות אמצעי התקשורת ומסרב להיכנע לה".

"החזון של שתי מדינות לשני עמים הוא חיוני, אפשרי ואסור לנו לאבד זמן", הדגיש ברק. "מדינת ישראל בטוחה וחזקה ולצידה מדינה פלסטינית, כשהן חיות בשלום זו לצד זו, זהו היעד הקונקרטי וזהו מרכיב מרכזי בחזון של שלום אזורי כולל. כדי להשלים את התמונה אפשרי וחשוב בעיתוי נכון לפתוח ולהיכנס גם למשא ומתן עם סוריה. יש לזכור בכל מצב את האינטרסים הביטחוניים והחיוניים שלנו, אבל אסור לזלזל באיתותי הנכונות לשלום שמגיעים לאחרונה לדמשק".

(1:11 דק')