הערכה: צוות הספינה לא ידע שהיא נושאת נשק מוברח

כוח הקומנדו שהשתלט על ספינת הנשק סמוך לקפריסין, לא נתקל בהתנגדות מצד אנשי הצוות • על הספינה התגלו בין היתר, רקטות, טילים נגד טנקים ונשק קל • ראש הממשלה: הנשק נועד לפגוע בערי ישראל

(2:54 דקות)

אנשי צוות ספינת הנשק שנלכדה היום (רביעי) סמוך לקפריסין, תחת פיקודו של קפטן פולני לא ידעו שהם מבריחים אמצעי לחימה ותחמושת, כך על פי הערכות בישראל. הספינה נלכדה על ידי כוח מיוחד של חיל-הים במרחק של 100 מייל ממערב לחופי ישראל, לאחר מספר ימים בהם גורמי מודיעין עקבו אחריה וידעו את מיקומה.

ספינת נשק נתפסה סמוך לחופי ישראל, כנראה בדרכה לסוריה >>
תפיסת הספינה: מסר להפסיק לחמש את חיזבאללה. פרשנות >>

אנשי שייטת 13 שהשתלטו על הספינה לא נתקלו בהתנגדות מצד צוות הספינה. הספינה נשאה דגל אנטיגואה, ולאחר בדיקה התברר כי היא נושאת על סיפונה תחמושת ואמצעי לחימה במסווה של משלוח אזרחי.

לפי החשד, מדובר מנשק שיצא מאיראן לכיוון סוריה ויועד לחיזבאללה. אמצעי הלחימה כללו ככל הנראה נשק קל, טילים נגד מטוסים וטילים נגד טנקים.

הספינה הובלה על-ידי חיל הים לחופי ישראל לצורך המשך הסריקות ובדיקה יסודית של המטען המאוחסן. מהבדיקה התגלה כי על המכולות יש סמל של חברה איראנית.

חברי קבינט המדיני ביטחוני קיבלו בצהריים עדכון על תפיסת ספינת הנשק. ראש הממשלה, בנימין נתניהו בירך את צה"ל, חיל הים וזרועת הביטחון על "פעילות סיכול מוצלחת נגד אספקת נשק שמיועד לפגוע בערי ישראל".

שר הביטחון, אהוד ברק הצטרף לברכות ושוחח עם הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, ועם מפקד חיל הים, האלוף אלי (צ'ייני) מרום. "זו הצלחה נוספת במאבק הבלתי פוסק בניסיונות הברחות האמל"ח וההצטיידות שמטרתם לחזק גורמי טרור המאיימים על ביטחון ישראל. אני מברך את לוחמי צה"ל על הפעולה המוצלחת", אמר.