שוב לא שקט בצפון: 2 קטיושות נפלו באיזור נהריה. אין נפגעים

אחר הצהריים נפלו שתי רקטות בשטחים פתוחים באזור נהריה, מבלי שנשמעה אזעקה • מן הירי לא דווח על נפגעים • צה"ל פתח באש ארטילרית לעבר מקורות הירי בדרום לבנון • הערכה: ארגון פלסטיני ביצע את הירי

(2 דק')

השקט בגבול הצפון הופר: לאחר חודשים ארוכים של שקט מתוח באזור, נפלו אחר הצהריים (שישי) שני טילי קטיושה בקוטר 122 מילימטר בשטחים פתוחים באזור נהריה שבגליל המערבי. לא היו נפגעים כתוצאה מן הירי.

כוחות צבא, משטרה וכיבוי אש בחנו את הזירה של אחת הנפילות וכוחות ביטחון פתחו בסריקות במטרה לאתר זירת נפילה נוספת. לפי הנחיות פיקוד העורף, החיים בגליל המערבי חוזרים לשגרה ואין צורך לשהות במרחבים מוגנים.

בסביבות השעה 16:00 התקבלו דיווחים על הדי פיצוצים בגליל המערבי וכוחות גדולים של צבא ומשטרה החלו בסריקות באזור. במקום לא נשמעה אזעקה ופיקוד העורף בוחן כעת את הנושא.

כחלק מתרגולת קבועה במקרים האלה סוללת ארטילריה של צה"ל ירתה כ-12 פגזים לאזור הכפר קלילה שסמוך לעיר צור בלבנון, בכדי לנסות ולפגוע בחוליה שירתה את שתי הרקטות.

כתב חדשות 10, אור הלר, עדכן כי בפיקוד צפון מעריכים שמי שביצע את הירי הוא ארגון פלסטיני שמסועף ל"ג'יהאד העולמי", ולא חיזבאללה. זאת, כדי להביע את האיתות שלו לציון יום השנה לפיגועי ה-11 בספטמבר בארה"ב. מדובר צה"ל נמסר, כי צה"ל רואה את האירוע בחומרה, ורואה בממשלת לבנון כנושאת באחריות לאירוע.

יהודה שביט, ראש המועצה האזורית מטה אשר, סיפר על תחושת התושבים: "שמעתי פה על בהלה, וזה בהחלט טבעי. יש פה הרבה תושבים חדשים וזה עושה דז'ה וו למלחמת לבנון השנייה. בסך הכל לאחר ההודעה שהוצאנו אני חושב שהמערכת חזרה לקדמותה".

ראש מטה פיקוד צפון: השקט בגבול עלול להתפוצץ בכל רגע

לפני כחודש הזהיר ראש מטה פיקוד צפון, תת-אלוף אלון פרידמן, בראיון למגזין "הטיימס" הבריטי כי השקט שנשמר בשלוש השנים האחרונות בגבול הצפון - "נמצא בסכנה, ועלול להתפוצץ בכל רגע".

על פי הנתונים המוצגים בכתבה, טוענים גורמים בישראל, גורמים באו"ם וכן גורמים רשמיים בחיבזאללה כי הארגון חזק יותר היום מאשר בזמן מלחמת לבנון השניה ואף צבר כ-40,000 רקטות וכן מאמן את חייליו בתפעול שיגור טילי קרקע-קרקע המסוגלים להגיע עד לתל אביב ובתפעול טילים המסוגלים לפגוע במטוסים.

הפעם האחרונה שהופר השקט בגבול לבנון היה בחודש פברואר, אז התפוצצה קטיושה שנורתה מדרום המדינה לעבר חצר בית ביישוב בגליל המערבי. כתוצאה מנפילת הרקטה נפצעו שלושה בני אדם באורח קל והמקום פונו שני נפגעי חרדה. הפצועים פונו לבית החולים בנהריה.

דיווח מאזור מקום נפילת הרקטה (2:03 דק')