"היא לא פחדה ממנו, אך חיפשה דיירים אחרים"

בן זוגה של של ציפורה נחמו, שנרצחה בירושלים, סיפר כי שכנים התלוננו אצלה על הדייר החשוד ברציחתה, אך היא לא ידעה מה לעשות • במקביל, קורא אחיה של הנרצחת לפעול כנגד גל האלימות ששוטף את הארץ • לדבריו, "אין ביטחון ללכת ברחוב, ההפקרות עברה כל גבול" • החשוד ברצח, אבי דר, הודה הלילה במעשה אך לא אמר מה המניע

"לפי תיאור האירועים והמיקום בחדשות הבנתי שזו ציפי, אבל ידעתי בוודאות רק כשהמשטרה הגיעה אליי הביתה", כך מתאר הבוקר (רביעי) מיכה הורוביץ, בן זוגה של ציפורה נחמו שנרצחה אתמול בשכונת ארמון הנציב בירושלים, את רגע קבלת הבשורה הקשה.

בראיון ל"רדיו 99" הוסיף הורוביץ כי "אני לא הכרתי את הדייר הרוצח. לא היו לה בעיות איתו והיא לא פחדה או חששה ממנו למרות שהוא הציק לשכנים".

הוא סיפר כי "ציפי היא אישה צדיקה וטובה וכולם אהבו אותה. שכנים נהגו להתלונן אצלה והיא לא התלוננה לאף אחד. היא ניסתה כל הזמן לפתור את הבעיות ולא ידעה מה לעשות. היא גם ניסתה לחפש דיירים אחרים".

בראיון לחדשות 10 אמר הורוביץ דברים דומים והוסיף כי "קשה מאוד לעכל את מה שאירע. הוא רצח אותה בצורה אכזרית ביותר".

דני, אחיה של ציפי נחמו אמר בראיון ל"רדיו ללא הפסקה" כי "שום דבר לא שווה את מה שקרה. לדבריו, "היא היתה עורכת דין שעבדה הרבה שנים במשרד החוץ. היא גידלה ילד אחד לבד בכוחות עצמה.היא תמיד היתה דואגת למשפחה והיתה השורש של המשפחה".

לדבריו, הוא לא ידע על הסכסוך של אחותו עם הדייר, "לא ידעתי בכלל, ואם הייתי יודע לא הייתי נותן לה ללכת לבד"

הוא קרא לפעול כנגד גל האלימות: "אני פונה לאנשים שמעל המשטרה, אני פונה לבית המשפט: מספיק עם המקרים האלה, בן אדם הולך לשפת הים ולא חוזר לבית שלו. פונה לנשיא המדינה: מספיק עם החנינות לאנשים כאלה. אין לנו ביטחון ללכת ברחוב, ההפקרות הזו עברה כל גבול".

החשוד ברצח הודה הלילה במעשה

במהלך הלילה הודה החשוד ברצח, אבי דר, במעשה אך הוא עדיין מסרב לומר מה בדיוק המניע. זאת, לאחר שבשעות הראשונות של החקירה סירב לשתף פעולה עם החוקרים. היום עד לשעות הצהריים צפויה המשטרה להביא את החשוד להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

שמה של הנרצחת בירושלים הוא ציפורה נחמו, בת 59 מאורנית, אם לבן יחיד המשרת כחייל בצה"ל. החשוד ברצח, אבי דר, הוא סטודנט באוניברסיטה העברית בירושלים המתגורר בבירה מזה שנה והוא במקור מחיפה.

שכנים רבים בשכונת ארמון ארמון הנציב בירושלים מתארים כולם סוג של טרור שהשליט אותו דייר בבניין. המשטרה דוחה חלק מהטענות שלהם, אבל אותם שכנים מספרים על תלונות רבות שהגישו בשבועות ובחודשים האחרונים כנגד הדייר על איומים, אלימות, על גרימת נזק, ועל התנכלות.

אחת הדיירות מספרת על כך שלפני 3 שבועות אותו דייר איים ונופף דרך חלון ביתו עם אקדח לעברה. במרחב מוריה במשטרה שם מטופל הנושא עומדות כרגע 4 תלונות כנגד החשוד.

(2 דקות)