הוארך מעצר החייל שחשוד כי פלט כדור ממנו נהרג חייל גולני

בית הדין הצבאי בחיפה קבע שמעצרו של חייל גולני שחשוד בפליטת כדור מנשקו, ממנו נהרג סמל אור חדד, יוארך בארבעה ימים. אמו של החייל היורה ביקשה מבית הדין לשחררו

(2:10 דקות)

בית הדין הצבאי בחיפה האריך היום (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של חייל גולני, החשוד שפלט כדור במהלך משחק בנשקו האישי ממנו נהרג בסוף השבוע סמל אור חדד. אמו של החייל היורה פנתה לבית הדין הצבאי וביקשה ממנו לשחררו.

המשטרה הצבאית עצרה אמש את החייל, בחשד כי פלט את הכדור שהביא למותו של חדד, שנהרג ביום חמישי מפגיעת כדור בבסיס ברמת הגולן.

החשד המרכזי הוא שהחייל פלט את הכדור במהלך משחק בנשק. הכדור חדר את האוהל בו ישב חדד ופגע בגבו. כמה שעות לאחר מכן הוא מת בבית החולים.

האירוע התרחש כזכור ביום חמישי בצהריים. צוות רפואי שהיה בבסיס העניק לחדד טיפול ראשוני, וצוותי טיפול נמרץ של מד"א שהגיעו אל המקום הזעיקו מסוק כדי לפנותו במהירות לבית החולים. הוא פונה במצב קריטי לבית החולים "זיו" בצפת, ובשעות הלילה הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

בעקבות האירוע הקשה הורה אלוף פיקוד הצפון, גדי אייזנקוט, על הקמתה של ועדת בדיקה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה. תפקידה של הוועדה יהיה בין היתר לנסות ולמנוע תאונות דומות בעתיד.