רמת הגולן: חייל צה"ל נהרג בתאונת אימונים

התאונה התרחשה כאשר הטנק שעליו נסעו החיילים - התהפך. הודעה נמסרה למשפחת ההרוג. שלושה פצועים באירוע פונו לבית החולים "זיו" שבצפת ושוחררו לביתם

(50 שניות)

הותר לפרסום שמו של לוחם השריון שנהרג הבוקר (רביעי) בתאונת האימונים ברמת הגולן: סמל אוריאל פרץ-ליברנט, בן 21, תושב ההתנחלות אפרת, שבגוש עציון. הודעה נמסרה למשפחתו, אולם טרם נמסר מועד הלוויתו.

פרץ-ליברנט, מפקד טנק מיחידה 188 של חיל השריון, עמד בתוך הטנק שעליו פיקד בתרגיל, כשפלג גופו העליון מחוצה לו. הוא נמחץ למוות כשהטנק חצה גשר, הידרדר לתהום והתהפך.

ההרוג השתתף בתרגיל בקורס המג"דים והמ"פים של צה"ל. שלושה פצועים נוספים מהטנק פונו במצב קל לבית החולים זיו בצפת וכבר שוחררו חזרה ליחידתם. מפקד זרוע היבשה בצה"ל, האלוף אבי מזרחי, הורה על הקמת צוות מומחים שיחקור את התאונה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה.

במקביל, הורה על הפסקת כל האימונים של צה"ל ביבשה למספר עשות. הטנק התהפך הבוקר בעת שחצה גשר שהונח על תעלת הגנה נגד טנקים שמדמה איזור לחימה במתווה סורי.

על הגשר עברו מספר טנקים קודם לכן. בצה"ל ריעננו היום בעקבות התאונה הקטלנית את כל הנחיות הבטיחות לאימוני טנקים וכלי רכב משוריינים. בצה"ל מדגישים שמדובר בתרגיל שיגרתי.

הרמטכ"ל גבי אשכזני ומפקד זרוע היבשה שהו בעת התאונה בתרגיל אחר בדרום רמת הגולן והתעדכנו מייד על התאונה.

רק לפני שבוע, אירעה תאונת אימונים באזור נבי מוסא שבמדבר יהודה. נגמ"ש בו נסע כוח של חיילי צה"ל התהפך באימון לילי. תשעה חיילים נפצעו קל. הם פונו במסוקים ובאמבולנסים לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. צה"ל הודיע כי הוא חוקר את סיבות התאונה.

צוות של הפיקוד שהשקיף על התרגיל מרחוק הבחין בנגמ"ש מתהפך, הזעיק את כוחות ההצלה ובמקביל נסע בעצמו והחל לחלץ את החיילים הפצועים. לזירה הגיעה יחידת החילוץ 669.

בחודש מאי האחרון נפצעו שבעה חיילים כששני טנקים הדרדרו במהלך תרגיל בבקעה. החיילים פונו לקבלת טיפול בבית חולים "העמק" בעפולה ושוחררו.

בצה"ל אמרו כי האירוע "הסתיים בנס בפציעות קלות בלבד" והבטיחו לערוך תחקיר מקיף לבדיקת נסיבות התאונה.

התאונה הזו מצטרפת לתאונת אימונים אחרת שאירעה בבקעת הירדן בסוף חודש מרץ האחרון, אז נפצע חייל באורח קל במהלך מטווח, לאחר שנפגע בצווארו מקליע. החייל, המשרת בשריון, קיבל טיפול ראשוני בשטח ופונה במסוק לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה.