"ניר נשא על דגלו את הגאווה והלך תמיד עם הראש מורם"

אחותו של ניר כץ שנרצח באירוע הירי במרכז ההומו-לסבי בתל אביב, סיפרה כי "כבר בגיל 20 יצא בפני המשפחה, היה לו חבר שכולנו אהבנו" • חן כץ הוסיפה כי "כל יום שבת הוא היה במרכז וסייע לבני הנוער להתמודד עם המצב" • היא סיפרה כי חברו של ניר, תומס, קיבל אמש שיחת טלפון מחבר באגודה שדיווח להם על האירוע • "ניר האמין במה שהוא עשה", הוסיפה

(2:54 דק')

חן כץ, אחותו של ניר, שנרצח אמש בירי במרכז לנוער של האגודה ההומו-לסבית, אמרה בצהריים (ראשון) בראיון לגלי צה"ל, כי "ניר נשא על דגלו את עניין הגאווה האמין במה שהוא עושה הלך תמיד עם הראש מורם".

נתניהו: יש לכבד כל אדם באשר הוא>>
קצין משטרה: הרוצח ייתפס, זה עניין של זמן>>
ת"א: שני הרוגים בירי במרכז הומו-לסבי>>

היא סיפרה כי ניר הדריך במרכז כמה שנים והגיע בכל יום שבת להדריך בני נוער ולסייע להם בקבלת זהותם המינית. "יש שם משחקי חברה. בני נוער שמחוץ לארון או בתוכו ויש שם צוות מדריכים מסור. הייתי איתו מספר פעמים שם. דברתי עם אנשים, שיחקתי איתם טאקי - זהו מקום מקסים. מלבד אח שלי יש שם מדריכים נוספים שהשקיעו בילדים האלה שירגישו כמה שיותר בנוח".

על הרגע בו שמעה על האירוע סיפרה כי "הייתי בבית עם תומס, חבר של ניר. אנחנו גרים שלושתנו יחד בגבעתיים. חבר של ניר מהאגודה התקשר לתומס ואמר להגיע במהירות לאיכילוב. הבנו שהיה פיגוע לא ידענו מה קורה הגענו כמה שיותר מהר. ההורים הגיעו ומשם לאבו כביר. הייתה לנו המתנה מייגעת עד שהתייחסו אלינו כמו שצריך".

כץ, בן 26 מגבעתיים, יובא למנוחות אחר הצהריים בשעה 18:30 בבית העלמין במודיעין. יחד עימו נרצחה באירוע הקשה ליז טרובישי, בת 17 מחולון. המשטרה מנהלת עדיין את המצור אחר היורה, שהצליח להימלט מהמקום לאחר ביצוע המעשה.

ראש הממשלה התייחס לאירוע בפתח ישיבת הממשלה וגינה אותו בחריפות. נתניהו אמר כי "אנו חיים במדינה דמוקרטית ויש לכבד כל אדם באשר הוא". ראש הממשלה ביקש לחזק את ידי המשטרה במאמציה לאתר את היורה וקרא למצות את הדין עם האשם.

גם נשיא המדינה ביקש להעביר את תנחומיו למשפחות ההרוגים ולאחל החלמה מהירה לפצועים. בהודעה שמסר בית הנשיא נכתב כי "הרצח המזעזע שבוצע אתמול בתל אביב כנגד בני נוער וצעירים הוא רצח שעם תרבותי ונאור לא יכול להשלים עימו. רצח ושנאה הם שני הפשעים הקשים ביותר בחברה. על המשטרה לעשות מאמץ עליון כדי לתפוס את הרוצח השפל ועל העם כולו להתאחד בגינוי המעשה הנתעב הזה".

חולדאי: לא ניתן לאיש לפגוע באופייה של תל אביב

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר כי "תל אביב מהווה מאז הקמתה מעוז של פלורליזם, סובלנות ופתיחות ואיש לא יצליח לפגוע באופייה של העיר. נמשיך להעניק לקהילה הגאה בית חם בעירנו וניאבק על זכותו של כל אדם לחיות את חייו בעיר ע"פ אמונתו ומצפונו".

איתי פנקס, נציג הקהילה ההומו-לסבית במועצת עיריית תל-אביב ויו"ר אגודת הקהילה לשעבר, ואיציק סרור דובר הקהילה מספרים על תחושות הקהילה בבוקר שאחרי האירוע הקשה.

לדברי פנקס בתל אביב, ובכלל בישראל, ההפתעה היא גדולה כי המצב משתפר בעשור האחרון אם מבחינה חוקית או פוליטית. אולם לצד זאת, "רואים ושומעים גם בקרב שרים וחברי הממשלה הסתה נגד חברי הקהילה. אין ספק שכל זה מגיע על רקע הסתה קיימת".