המשטרה: להעמיד את אולמרט לדין בפרשת המינויים הפוליטיים

בסביבתו של רה"מ לשעבר זועמים על הודעת המשטרה לפיה נמצאה תשתית ראייתית לכך שאולמרט, עובד יחזקאל ורענן דינור פעלו תוך ניגוד עניינים חמור בפרשת המינויים הפוליטיים • "הפרקליטות והמשטרה מנסות לטשטש ולהסוות את העובדה שתיק כרמיה נסגר היום" האשים יועץ התקשורת של אולמרט "ולכן מוציאות במכוון באותו יום גם הודעה על המלצה בחקירה אחרת"

(2:45 דקות)

המשטרה הודיעה הערב (שני) כי חקירת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט בפרשת המינויים וההטבות במשרד התמ"ת הסתיימה. בהודעת המשטרה נכתב כי ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב יואב סגלוביץ "אימץ את מסקנות יאח"ה לפיהן נמצאה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות פליליות של מרמה והפרת אמונים על ידי  עובד ציבור, כנגד מר אולמרט וכנגד מר יחזקאל ומר דינור".

חשיפת חדשות 10: כך סייע אולמרט לפעילי מרכז »
חשיפת חדשות 10: כך ניצל אולמרט את כוחו כשר התמ"ת »

התגובה מצידו של ראש הממשלה לשעבר לא איחרה לבוא. אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט כתב: "הפרקליטות והמשטרה מנסות לטשטש ולהסוות את העובדה שתיק כרמיה נסגר היום, אחרי סחבת ועינוי דין שנמשכו שלוש שנים, ולכן מוציאות במכוון באותו יום גם הודעה על המלצה בחקירה אחרת".

דן הוסיף: "לציבור כבר נמאס מהתנהלות זו של הפרקליטות והמשטרה שעוסקות ביצירת ספינים תקשורתיים תוך התחשבנות קטנונית ובלתי ראויה. צר לנו שקרקס שכזה מנוהל על-ידי מערכת אכיפת החוק".

 

אולמרט, עובד יחזקאל מי שהיה עוזרו ורענן דינור, מי שהיה מנכ"ל משרד התמ"ת נחשדים כי ביצעו מינויים ונתנו הטבות שונות לחברי מרכז ופעילי ליכוד. תיק החקירה יועבר לפרקליטות לעיון ובחינה בטרם הבאה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה.

בהודעת המשטרה נכתב עוד: "ההטבות, המינויים, סידורי תפקיד ועבודה, פעילות לקידומם של חברי מרכז ופעילי הליכוד, טיפול בבקשות לקביעות או מניעת פיטורי מקורבים, מתייחסים לשורה ארוכה של גופים ורשויות בהם : שירות התעסוקה, בזק, רשות הדואר, רשות השידור, מנהל מקרקעי ישראל, הרשות לעסקים קטנים, בית הדין לעבודה ויחידת הסמך לעובדים זרים, אשר על כולם היה מר אולמרט מופקד בתקופה הרלבנטית".

מוקדם יותר היום הודיע היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על סגירת תיק החקירה נגד ראש הממשלה לשעבר בפרשת הבית ברחוב כרמיה.

בהודעה שפרסם מזוז, נכתב כי "אף שהחקירה לא הסירה תמיהות וסימני שאלה באשר לעסקה ולהתנהלות המעורבים בפרשה, לא נמצאו ראיות מספיקות לביסוס החשד שנחקר, כי אולמרט קיבל מחברת "אלומות" הנחה כספית משמעותית ברכישת הדירה ברחוב כרמיה, בתמורה להפעלת השפעתו על גורמים בעיריית ירושלים לשם מתן אישורי בניה חריגים ולזירוז הליכים בפרויקט".