תעלומת מדבקת לייף קיפר: האקזיט שלא היה?

אחרי שאתמול הם סיפרו לכולם על עיסקת המיליארדים של המדבקה שפיתחו , היום היו עסוקים ראשי חברת לייף קיפר בעיקר בלנסות ולשכנע שזו לא הונאה. והם לא ממש מצליחים - על פי תחקיר העיתון דה מרקר: אריק קליין, היזם והבעלים, קנה כתובת באינטרנט ומכר את החברה לעצמו

(3:37 דק')

תעלומת המדבקה: פרשת מדבקת הפלא של חברת "לייף קיפר" השווה מיליארדים, מקבלת הערב (שלישי) תפנית חדה עם פרסומן של עדויות שמעלות את החשד שמדובר בתרמית אחת גדולה - תרמית שבמרכזה עומד אריק קליין, היזם והבעלים של החברה.

מתחקיר של TheMarker עולה כי מדובר, ככל הנראה, בתרגיל עוקץ מתוחכם במיוחד. קליין רכש, כך על פי החשד, כתובת אינטרנט שדרכה התכתב עם אנשי הסטארט-אפ הישראלי וסגר עימם עסקה, לכאורה, עם החברה MSI, חברת הענק הבריטית-טיוואנית. במילים אחרות - קליין מכר את הסטארט-אפ לעצמו.

ריצ'ארד סטיוארט, מנהל בחברה הבריטית, סיפר בראיון לחדשות 10 כי הוא אינו מכיר את החברה, ששמה נקשר לעסקה. "אני לא מכיר את הדוקטורים האלה. מעולם לא שמעתי על התוכנה הזאת ואין שום אמת בסיפור".

לא רק חברת MSI מיהרה לפרסם הכחשה גורפת, אלא גם בכירי הקרדיולוגים בישראל טוענים כי לא ניתן לחזות התקפי לב חצי שעה לפני שהם מתרחשים - עם מדבקה או בלי מדבקה.

"הפרסום לגבי ההמצאה החדשה נשמע בלתי מציאותי, אלא אם כן מדובר בפריצת דרך בלתי רגילה, שלא פורסמה בשום מקום אפשרי בספרות המקצועית", כך אמר פרופסור אנדרה קרן, קרדיולוג בכיר בבית החולים הדסה עין כרם.