טופז: אחרי שאבי הותקף החלטתי להפסיק - נבהלתי מהקלות שבדבר

כשבוע לאחר שהוגש כתב האישום החמור נגד דודו טופז, התירה המשטרה לפרסום הקלטות של האזנות סתר לבדרן ולשכנו דניאל זנקו, והקלטות מתוך החקירה של טופז. הבדרן מספר כי ניסה לפגוע בעמוס רגב כדי להסית ממנו את כיוון החקירה, והצהיר כי הוא מתחרט על תקיפת ניר. "הלכתי לישון וקיוויתי שזה יהיה כלום" אמר

(5:42 דקות)

תמלילי השיחות בין דודו טופז לדניאל זנקו, שהוקלטו בהאזנות הסתר, הותרו היום (חמישי) לפרסום. בתמלילים מתייחס טופז לסיבה שבגללה ניסה לפגוע בעורך ישראל היום, עמוס רגב, מביע חרטה על הפגיעה במנכ"ל קשת, אבי ניר, ומתנער מהכאת המשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית.

בעניין רגב סיפר טופז בשיחה עם זנקו כי ניסה לפגוע בו כדי להסיט ממנו את כיוון החקירה. "אין לי שום דבר נגדו וגם לא נגד שירה. הייתי בפאניקה", הוא מסביר. לדבריו, בעקבות השמועות שמקשרות אותו לתקיפת אבי ניר, הוא החל "לפעול בצורה לא רציונאלית לגמרי".

כתב אישום חמור הוגש נגד טופז »
טופז בחקירתו: רק רציתי להפחיד, לא לפגוע באף אחד »

ביחס לתקיפת ניר הצהיר טופז על רגשות חרטה. "הלכתי לישון וקיוויתי שזה יהיה כלום. כשקראתי בעיתון על התקיפה ועל החוזק שלה, הרגשתי רגשי חרטה". עוד סיפר טופז כי "קודם כל אחרי התקיפה של אבי החלטתי להפסיק. נבהלתי מחומרת התקיפה ומהקלות שבה אפשר לעשות דברים כאלה".

בשיחה אחרת עם זנקו התייחס טופז לשמועות על מעורבותו בתקיפת ניר ומרגלית. "כל העיתונאים אומרים לי שיש שמועות שאתה מעורב. אמרתי, מאיפה? אמרו לי שהיא הרגישה שעוקבים אחריה והיא רשמה את המספר של האוטו והם הלכו לאיש עם האוטו. בקיצור אין לי שמץ של מושג".

באשר למניע שמייחסים לו בפרשת תקיפת מרגלית סיפר טופז: "הם אומרים שהיא לא קיבלה אותי ואת התכנית, אז זה לא נכון, עושים עלי עכשיו תכנית. אמרו שאני יושב במעצר בית, אני יושב עכשיו בקפה ג'ו".

פרשת טופז - השתלשלות האירועים

טופז נעצר ב-31 במאי בביתו בתל-אביב. בדיון הראשון בבקשה להאריך את מעצרו, שהתקיים בבית משפט השלום בתל-אביב, הופיע הבדרן בשידור חי מבית המעצר באבו-כביר. השופט כתב אז על טופז: "החשד הסביר מתפוגג והופך חומר מוצק. הוא ראש הפירמידה, המתכנן והיוזם".

עוד בראשית החקירה נשבר טופז, והודה שהזמין את תקיפתם של בכירי עולם התקשורת. הבדרן וכוכב הטלוויזיה אמר בחקירתו כי לא רצה שניר, בן-ציון ומרגלית ייפגעו באופן רציני. במשטרה טענו עוד כי טופז התכוון לפגוע גם בעורך העיתון "ישראל היום", עמוס רגב.

בהמשך חשפה המשטרה חשדות ולפיהם טופז הפעיל חברת חקירות פרטית שתאסוף מידע על הרגליהם של אברי גלעד, ארז טל וצביקה הדר, בהם על פי החשד תיכנן לפגוע. חשדות נוספים שעלו נגד טופז היו כי תיכנן לפגוע באשתו לשעבר, רוני חן, ובבן זוגה, חיים זנאתי, וכן במפיק הטלוויזיה, יואב גרוס.