היום: פגישה בין נתניהו לאובמה בבית הלבן

ראש הממשלה מחריף את עמדותיו נגד הגרעין האיראני לקראת פגישתו עם הנשיא האמריקני • מקורב לנתניהו אומר כי הגישה היא ש"היהודים ייקחו את גורלם בנושא איראן" • במקביל ישוחחו השניים על התהליך המדיני ונתניהו יתבקש להקפיא את הבנייה בהתנחלויות

(2:39 דק')

הביקור המדיני של ראש המממשלה, בנימין נתניהו, בוושינגטון יגיע היום (שני) לשיאו בפגישה שתיערך בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. לקראת הפגישה, במחנה הישראלי מצפים כי נושא האיום האיראני יעמוד במרכז הדיונים בין השניים.

הכתב המדיני של "חדשות 10", צ'יקו מנשה, אומר כי בשיחות סגורות מחריף נתניהו את עמדתו בנושא הגרעין האיראני. מקורב לנתניהו אמר למנשה כי "היהודים ייקחו את גורלם בעניין איראן". בנוסף אומר נתניהו עצמו לקרובים אליו כי "איראן היא איום קיומי על ישראל, לא רק טקטי".

מבחינת המלשחת הישראלית הכוונה היא להשאיר גבוה כמה שיותר בסדר העדיפויות את הפעילות נגד איראן ואת הנסיונות להביא לפירוק תכנית הגרעין של טהרן.

במקביל, ישוחח נתניהו עם אובמה על תהליך השלום. נתניהו צפוי לומר לנשיא אובמה כי הוא מוכן להסיר מאחזים בלתי חוקיים, אך הוא מצפה לראות מחוות מהעולם הערבי בתמורה. פרסומים בארה"ב מגלים כי אובמה פועל בכיוון זה ודורש מחוות ממדינות ערב המתונות, שיתקבלו כצעדים בוני אמון עם ישראל.

אובמה יאמר לנתניהו: תן לי לטפל באיראנים

כתב "חדשות 10" בוושינגטון, גיל תמרי, אומר כי המסר שיוצא מהבית הלבן הוא שהנשיא אובמה לא מחפש עימות עם ראש הממשלה, ואינו מתכוון להתעמת עימו – לא באופן פומבי, אבל אחת כמה וכמה לא בפגישה בארבע עיניים ביניהם.

הנשיא אובמה מבקש לבנות מערכת יחסים אינטימית עם נתניהו, במטרה לקדם את חזון פיתרון שתי המדינות, שאובמה מבקש ליישם. בינתיים, אובמה יבקש מנתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, כפי שנקבע במפת הדרכים - אותו הסכם אליו טוען נתניהו - הוא מחוייב.

ובנושא האיראני - אובמה יאמר לראש הממשלה כי יש "להעניק לו זמן כדי לטפל בגרעין בדרך הכי טובה". אובמה יבקש מנתניהו להניח לארה"ב לטפל בתכנית האיראנית בדרך שלה ולתת לממשלו את הקרדיט "שהם יודעים מה הם עושים".