מותו של חייל צה"ל - ככל הנראה מפליטת כדור

מחקירה ראשונית שביצע הצבא עולה כי סמל נועם לוי נהרג מפליטת כדור מנשקו האישי • במהלך פעילות למעצר מבוקשים בביר - זית הסמוכה לרמאללה התעמת כוח צה"ל עם מפגינים מקומיים • במהלך העימות נפלט כדור מנשקו של לוי והרג אותו במקום

(2:03 דק')

לוחם צה"ל, סמל נועם לוי, בן 20 ממצפה נטופה,שנהרג הלילה בפעילות מבצעית בביר זית מצפון לרמאללה, נפגע ככל הנראה מפליטת כדור מנשקו האישי במהלך עימות פיזי עם אחד המפגינים. מצה"ל נמסר כי אלו ממצאי החקירה הראשונית בלבד וכי "בשלב זה נסיבות האירוע נבדקות ולא ברור עדיין ממה החייל נורה. החקירה טרם הסתיימה".

לוי נהרג לפנות בוקר במהלך פעילות מבצעית של צה"ל בכפר הפלסטיני ביר זית הסמוך לרמאללה. החייל היה חלק מכוח צה"ל שעצר כ-16 מבוקשים ביהודה ושומרון בניסיון לסכל פעילות טרור.

מבירור ראשוני של נסיבות האירוע עולה כי כוח מחטיבת כפיר הגיע לכפר כדי לבצע מעצרים של חשודים בפעילות טרור. במהלך הפעילות התפתחה במקום הפרת סדר והחל עימות פיסי בין החיילים לפלסטינים.

בשלב מסוים נורה כדור והחייל נפצע אנוש בראשו ומת זמן קצר לאחר כן. כאמור צה"ל שלל את האפשרות שהירי היה תוצאה של ירי חיילים, ומתבססת האפשרות שלוי נהרג מפליטת כדור מרובהו. הלווייתו של לוי תיערך מחר בשעה 12:00 בצהריים בבית העלמין הצבאי במצפה נטופה.