ההרוג בתאונת המטוס: מייסד שופינג.קום וקומטאץ'

אבידה קשה להיי-טק הישראלי: נחום שרפמן, אחת הדמויות המזוהות בענף, נהרג יחד עם אשתו. שופינג.קום רשמה את אחד האקזיטים הגדולים של השנים האחרונות

(18 שניות)

אבידה קשה להיי-טק הישראלי. זוג הישראלים שנהרגו בתאונה האווירית הם נחום ונאווה שרפמן. נחום שרפמן (61) הוא אחת הדמויות המוכרות והמוערכות בהיי-טק הישראלי. הוא מזוהה בזכות שתי חברות היי-טק ישראליות שאותן ייסד במשותף - קומטאץ' ושופינג.קום.

שרפמן מחזיק בתואר ראשון, שני ושלישי בפיסיקה גרעינית. לדוקטורט שלו למד באוניברסיטת קרנגי מלון ואת התואר הראשון והשני עשה בטכניון שבחיפה. במשך 11 שנים ביצע תפקידים שונים בתחום הפיתוח והניהול בחברת נשיונל סמיקונדקטורס.

החברה הראשונה שייסד, יחד עם גדעון מנטל ואמיר לב, היתה קומטאץ' - אחת מחברות היי-טק המוכרות בתעשייה הישראלית. בשנת 99' יצאה החברה להנפקה וגייסה 55.2 מיליון דולר לפי שווי של 222 מיליון דולר. בשנת 98' הקים את דילטיים יחד עם אמיר אשכנזי שעבד אף הוא בקומטץ'. מאוחר יותר דילטיים שינתה את שמה לשופינג.קום והפכה לאחת מחברות האינטרנט המוצלחות ביותר שישראל הוציאה תחת ידה. שופינג.קום פיתחה מנוע השוואת מחירים באינטרנט.

בתחילת דרכה רשמה הפסדים כבדים. בינואר 2001 קיבלה החברה "הנשמה" בדמות השקעה של המו"ל הגרמני ברטלסמן. ב-2002 כבר דורגה החברה במקום הרביעי בעולם מבין אתרי המסחר האלקטרוני. את הקפיצה הגדולה עשתה שופינג.קום ב-2003, אז זינקו ההכנסות ביותר מ-100% ל-67 מיליון דולר, והחברה עברה מהפסד של 5.1 מיליון דולר לרווח נקי של 6.9 מיליון דולר. במארס 2003, על רקע כוונתה של יאהו להיכנס לתחום השוואות המחירים, רכשה דילטיים את אתר הקניות Epinions, ולאחר מכן שינתה את שמה ועברה לשופינג.קום. ב-2004 החברה יצאה להנפקה וגייסה 144 מיליוון דולר לפי שווי של 414 מיליון דולר. ביוני 2005 החברה נרכשה על ידי eBay עבור 634 מיליון דולר. שרפמן מימש בעקבות האקזיט מיליוני דולרים.

שרפמן היה מעורב גם בחברת האינטרנט eSnips שהוקמה ב-2006 על-ידי בני הזוג לשעבר אלון ויעל אליש. שרפמן נכנס כמשקיע פרטי ושימש כיו"ר החברה. החברה לא הצליחה ונמכרה ללוגיה ב-2008. מלבד היותו יזם שימש שרפמן גם כאנג'ל והשקיע בשתי חברות סטארט-אפ ישראליות שנסגרו: StepIn ו-Veradis.

עוד ב-TheMarker