נעצרו בני משפחה מאופקים שפרצו לדירה כדי להוציא את בתם

אמה וקרובי משפחתה של בת 17 שעזבה את ביתה ועברה להתגורר אצל מי שחשודים בהתעללות בילדיהם, פרצו למקום והוציאו את הנערה מהבית. הפורצים נעצרו והנערה הועברה לטיפול רשויות הרווחה

(1:58 דקות)

לפני שלושה ימים פורסמה בתכנית "חדשות השבת" כתבה על נערה בת 17 מאופקים שהתארחה אצל משפחה בבני ברק, וכבר יותר מחודשיים וחצי לא שבה לביתה. היום (שלישי) נעצרו ארבעה מבני משפחתה של הנערה, בחשד שגרמו נזק לדירת המשפחה המארחת, כשהגיעו לבית והוציאו ממנו את הנערה.

דיווח על העניין התקבל במשטרה אמש, אז התקשרו המארחים למשטרה וסיפרו כי אמה של הנערה ביחד עם בני משפחה אחרים פרצו את הדלת לביתם בגרזנים ולקחו את הנערה, למרות התנגדותה - כך לדבריה. החשודים נעצרו וגורמי הרווחה מטפלים בנערה.

לפני כחודשיים וחצי עברה בתה הגדולה של משפחת כלפא מאופקים, להתגורר אצל משפחה בבני ברק - החשודה בהתעללות בילדיה שלה. למרות פניותיהם של בני משפחת כלפא, המשטרה ושירותי הרווחה לא יכולים להוציא את הנערה כנגד רצונה מהבית בבני ברק.

ממחלקת הרווחה בבני ברק נמסר, כי למרות שמדובר במקרה שאמור להיות בטיפול של המחלקה באופקים, הם שלחו פקידת סעד ששוחחה עם הנערה, וזו "אמרה שהיא מרוצה במקום בו היא נמצאת ולא רוצה לחזור לבית הוריה. אין בידה של פקידת הסעד אמצעים לכפות על נערה בת 17 להתלוות אליה".

מחלקת הרווחה של אופקים טענה, כי הם הגישו "בקשה לבית משפט לצורך דיון אודות המצב" וממשרד הרווחה נמסר כי "פרטי המקרה הובאו לידיעת שר הרווחה, יצחק הרצוג, לפני יומיים. השר הנחה את פקידת הסעד הראשית של משרד הרווחה לבדוק את התנהלות המחלקות לשירותים חברתיים המעורבות בפרשה ולבחון אותה עד תום. נכון לכניסת השבת דווח לשר הרצוג כי לנערה נמצאה במסגרת חוץ ביתית ראויה בה תוכל להמשיך בלימודיה. פתרון זה יוכל להתקיים רק על פי רצונה של הנערה והסכמת בני משפחתה הביולוגיים".