חשיפה: חיזבאללה תכנן לחטוף ישראלים במדינה באירופה

המטה ללוחמה בטרור הזהיר אנשי עסקים הפועלים במדינה, כי חיזבאללה מתכנן לבצע חטיפה בנקמה על חיסול עימאד מורנייה • בין אנשי העסקים שפועלים באותה המדינה - גם בעלי רקע ביטחוני • במקביל: בעקבות חשיפת רשת הריגול של חיזבאללה במצרים, מדינות ערב פועלות כדי לחשוף התארגנויות דומות

(2:12 דק')

אנשי עסקים ישראלים, הפועלים באחת ממדינות אירופה, נאלצו לשוב בימים האחרונים לישראל, לאחר שהתעורר חשד כי חיזבאללה מתכנן לבצע שם חטיפה בנקמה על חיסולו של עימאד מורנייה – כך נחשף הערב (חמישי) בחדשות 10.

מדובר באנשי עסקים, חלקם בעלי רקע ביטחוני, שפועלים באותה המדינה באופן קבוע, יציב ומוכר. חלקם קיבלו את האזהרה של המטה ללוחמה בטרור בעודם בחו"ל ושבו לישראל, וחלקם קיבלו את ההודעה בארץ ובחרו לא לנסוע ליעד.

מאז חיסולו של מורנייה, אותו מייחסים בחיזבאללה לישראל, הצליחו שירותי הביטחון לסכל מספר מזימות של הארגון, בהן כוונה לחטוף אזרחים ישראלים באחת ממדינות מערב אפריקה באוגוסט. בנוסף, התקשורת הזרה דיווחה כי שיתוף פעולה ביטחוני בין ישראל לאזרבייג'ן מנע פיגוע שתוכנן בשגרירות ישראל בבאקו.

בחיזבאללה ממשיכים במאמץ לנקום את מותו של מורנייה, אולם עד כה לא מצליחים במשימה, מה שמראה על חסרונו של קצין המבצעים בארגון. חוסר היכולת של חיזבאללה "להשיב את כבודו" מהווה מכה קשה עבורם.

אם זה לא מספיק, חשיפת רשת הריגול של חיזבאללה במצרים סיבכה את הארגון עם מדינות ערב שונות. מצרים, ירדן, ערב הסעודית ובחריין מחפשות רשתות דומות של חיזבאללה אצלן, וכעת הארגון יכול לפעול בחופשיות אך ורק בלבנון.