סירת דיג התפוצצה בעזה, חשד: מדובר בסירת תופת

הסירה הפלסטינית התפוצצה בעת שהתקרבה לחופי ישראל. לא דווח על נפגעים או על נזק באירוע. נסיבות התקרית עדיין אינן ברורות ובצבא בודקים מה גרם לפיצוץ הסירה

(2:09 דקות)

ניסיון פיגוע או פיצוץ מקרי? סירת דיג התפוצצה הבוקר (שני) בחלקו הצפוני של הגבול ברצועת עזה. בצה"ל בודקים אם מדובר בסירת תופת. בשלב זה לא ידוע איך הופעל המטען וההערכה היא שמדובר בסירה שנועדה לפגוע בחיל הים.

חיל הים עקב אחרי הסירה הנטושה וכשהגיעה למרחק 300 מטרים מהחוף התפוצצה מבלי שגרמה לנפגעים או לנזק בקרב כוחות חיל הים. ההערכה היא כי סירת הדיג הוכנה כסירת תופת ובצה"ל בודקים אם מטרתה היתה להתפוצץ סמוך לכלי שייט של חיל הים או נגד יישוב ישראלי.

בחיל הים הביעו בעבר חשש מפני פיגועים דרך הים. זהו אינו האירוע הראשון בו מתפוצצת ספינה סמוך לעזה החשודה בהיותה ספינת תופת. בנובמבר 2002 נפצעו ארבעה חיילי צה"ל באורח קל בצפון רצועת עזה מפיצוץ של סירת דייגים פלסטינית עמוסת חומרי נפץ שהתקרבה לספינת דבור של חיל הים.

מבדיקת האירוע עלה שעל סיפון הסירה, שהתפוצצה מול חופי ההתנחלות דוגית, היו שני מחבלים. חיילים שהיו על הדבור קראו לסירת הדייג לעצור ולהציג מסמכים מזהים, אולם המחבלים התקרבו לספינת חיל הים ופוצצו את מטען החבלה. לספינת הדבור, שהיתה בסיור שגרתי באזור, נגרם נזק קל.