הסתדרות הרופאים עתרה לבג"ץ בדרישה למנות שר בריאות

במערכת הבריאות מעלים מדרגה במאבק למינוי שר בריאות במשרה מלאה. ההסתדרות הגישה עתירה לבג"ץ בדרישה למינוי שר, בטענה כי לסגן שר אין את הסמכויות המלאות להתמודד עם בעיות המערכת. בלשכת נתניהו כבר החלו לבחון בסוף השבוע את האפשרות למנות את יוסי פלד לשר הבריאות

(2:09 דקות)

התסדרות הרופאים עתרה הבוקר (ראשון) לבג"ץ בדרישה מראש הממשלה בנימין נתניהו למנות שר במשרה מלאה, שיהיה ממונה על מערכת הבריאות.

ראשי מערכת הבריאות טוענים כי לסגן שר הבריאות מיהדות התורה לא יהיו הסמכויות המלאות כדי לנהל את משרדו. השר שייכנס, אם בכלל, למשרד הבריאות יצטרך לטפל בהקדם במחסור החמור של מיטות בבתי חולים ובצפי למחסור ברופאים ובאחיות.

כמו כן, הוא יצטרך לפעול להזרמת מיליוני שקלים מדי שנה כדי להוסיף תרופות חדשות למשרד הבריאות. ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית אמר כי "מדובר במצב בלתי אפשרי". במערכת הבריאות נשבעים להמשיך את המאבק.

הסתדרות הרופאים מבקשת לבחון גם את האפשרות להקים מאהל מחאה מול ביתו של ראש הממשלה נתניהו במטרה למחות על אי מינוי שר בריאות.

בלשכת נתניהו נבהלו מהביקורת הציבורית

בסביבתו של נתניהו נבהלו מהביקורת הציבורית ובסוף השבוע הודיעו כי אחת האפשרויות שנבחנות כרגע, היא למנות את יוסי פלד שמונה לשר בלי תיק, לתפקיד שר הבריאות. עד כה, לא נעשתה אליו פנייה רשמית בנושא, אך נערכו כבר שיחות מקדימות בהם הביע פלד את הסכמתו לכהן בתפקיד.

מלשכתו של פלד נמסר כי "השר פלד הצטרף למערכת הפוליטית לפני כשלוש שנים מתוך כוונה למלא תפקיד ביצועי בממשלת ישראל ולתרום לשיפור איכות החיים של אזרחי ישראל. לפיכך, ברור שהשר פלד ישמח למלא כל תפקיד ביצועי שיטיל עליו נתניהו לרבות שר הבריאות".