חמאס: ישראל הגישה הצעה חדשה לעסקת שליט

מחזיק תיק שליט בארגון, אוסמה אל-מזייני, אמר בראיון לרשת הטלוויזיה של חיזבאללה, כי הושגה התקדמות במשא ומתן לעסקת חילופי אסירים • "אם נראה כי ההצעה הזו עולה בקנה אחד עם דרישות חמאס - הרי שאין ספק כי אנחנו עומדים לפני עסקה", הבהיר הבכיר • גורמים מדיניים בישראל: מדובר באותן הדרישות עליהן התפוצץ המשא ומתן

(דקה)

על רקע הדיווחים האחרונים בנוגע להתקדמות במשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט, מאשר היום (חמישי) מחזיק תיק שליט בחמאס, אוסמה אל-מזייני, כי ישראל הגישה הצעה חדשה לארגון.

"ישנה הצעה ישראלית חדשה שעשויה להיות מקובלת עלינו, וכך ניתן יהיה לבצע את עסקת החילופים", אמר מזייני לרשת הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, וסיפר כי משלחת חמאס בקהיר שומעת כעת את הפרטים.

"אם נראה כי ההצעה הזו עולה בקנה אחד עם דרישות חמאס - הרי שאין ספק כי אנחנו עומדים לפני עסקת חילופי שבויים", הבהיר מזייני, "אולם אם האויב ימשיך בהתניותיו - הרי שהדברים יהיו כפי שהיו בסבב הקודם".

דבריו של בכיר החמאס מגיעים לאחר ששליח מטעם המודיעין המצרי, המתווך בין ישראל לחמאס, הגיע לפני מספר ימים לישראל. השליח שמע את עמדתה של ירושלים בעניין והתבקש להעביר אותה לנציגי חמאס השוהים כעת במצרים. גורמים מדיניים בכירים אומרים, כי מדובר באותה ההצעה שהועלתה במשא ומתן שהתפוצץ בשבוע שעבר בקהיר.

אבו-מרזוק: מעוניינים לסיים את העסקה במהירות האפשרית

בשבת האחרונה, בה ציינו בישראל 1,000 ימים לנפילתו של שליט בשבי, התייחס סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו-מרזוק למגעים עם ישראל, ואמר כי ארגונו מעוניין לחדש את המשא ומתן לעסקת חילופי אסירים כדי לסיימה במהירות האפשרית.

"אנחנו מוכנים להמשיך בשיחות עם האחים המתווכים במצרים על מנת לנסות להשלים את העסקה במהירות האפשרית, כדי שנוציא את אחינו מבתי הכלא", אמר אבו-מרזוק. לדבריו, המגעים בסבב הקודם לא הבשילו לכדי עסקה בגלל כשלונו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט.