הנאשם ברצח פלינר הודה, אך נטען כי סובל מפיגור

במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, טענו עורכי דינו של הצעיר הנאשם ברצח עורכת הדין לפני כשלוש שנים כי הוא סובל מפיגור שכלי ולכן חסר אחריות פלילית

(1:43 דק')

הצעיר הנאשם ברצח עורכת הדין ענת פלינר לפני כשלוש שנים הודה היום (שני) בביצוע המעשה, אך כפר באשמת הרצח.

במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, טענו עורכי דינו של הצעיר, משה ושירה מרוז, כי הנאשם, סובל מפיגור שכלי ולכן חסר אחריות פלילית.

עם זאת, בחודש יולי 2008, נבדק הצעיר על ידי פסיכיאטרים בבית החולים "אברבאנל" שבבת ים, ולאחר שבועות של קבעו הרופאים הוא כשיר לעמוד לדין.

לאחר מעצרו הודה הנער כי רצח את ענת פלינר ואף שיחזר את מעשיו, אולם פרקליטיו טענו כי הוא סובל מאי שפיות ואינו כשיר לעמוד לדין. על פי כתב האישום הנער ביקש לבצע שוד באחד הבתים ברמת השרון כדי להשיג כסף. הוא יצא מביתו בשעה 21:00 לאחר שנטל זוג כפפות שחורות שהיו שייכות לו וסכין קומנדו ונדן שהיו שייכים לאביו.

הוא הגיע לבית משפחת פלינר, דפק על דלת הכניסה ועו"ד פלינר פתחה את הדלת לאחר שהנאשם הזדהה כשכן. כשהדלת נפתחה, אמר לה הנאשם: "תוציאי את כל הכסף שיש", ומיד לאחר מכן שלף את הנדן, הוציא מתוכו את הסכין, ובעודו דורש מעו"ד פלינר כי תוציא את כל הכסף דקר אותה שתי דקירות בבטנה, השליך את הנדן לרצפה ונמלט מהמקום.

עמי פלינר, אבי ילדיה של ענת שראה לראשונה את מי שרצח את אשתו לשעבר לפני שנתיים סיפר כי "ראיתי בחור חבוש כיפה כבר נכנס בשאננות לבית המשפט ויותר מזה לא ראיתי. לא הסתכלתי לו בעיניים, הייתי רוצה מאוד פשוט לא היה ניתן. מאוד הייתי רוצה לראות מה מסתתר מאחוריהן".

ביציאה מבית המשפט קראה אמא של ענת לעבר הנאשם ברצח פלינר חשב שהיא עשתה זאת בצורה מכובת, "אמא של ענת אמרה את אשר על ליבה, זאת תגובה סבירה ונכונה. זו תגובה של כל אימא שמאבדת את הבת שלה".