קטיושה נורתה מלבנון לעבר הגליל המערבי . שלושה נפצעו קל

שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים לאחר שקטיושה שנורתה משטחי לבנון התפוצצה בחצר בית ביישוב בגליל המערבי. מהמקום פונו עוד שני נפגעי חרדה • כלי התקשורת בלבנון דיווחו כי רקטה שנייה התפוצצה בדרום המדינה • צה"ל השיב באש ארטילרית לעבר מקורות הירי

(3:04 דקות)

לא שקט בגבול הצפון: יותר מחודש מאז נורתה רקטת הקטיושה האחרונה משטח לבנון, הופר הבוקר (שבת) השקט בגבול הצפוני לאחר שקטיושה שנורתה מלבנון התפוצצה בחצר בית ביישוב הסמוך למעלות שבגליל המערבי. צה"ל השיב באש תותחים לעבר מקורות הירי.

כתוצאה מנפילת הרקטה נפצעו שלושה בני אדם באורח קל והמקום פונו שני נפגעי חרדה. הפצועים פונו לבית החולים בנהריה.

מדובר צה"ל נמסר כי הם מתייחסים לאירוע זה בחומרה ומדגישים כי הם רואים בממשלת לבנון ובצבא לבנון כגורם אחראי למניעת הירי לעבר שטחה של ישראל. אחת ההערכות המודיעיניות מדברת על ארגונו של אחמד ג'יבריל שביצע את הירי כהזדהות עם הפלסטינים. גורמים בצבא אומרים כי ביכולתו של חיזבאללה למנוע את הירי, שכן יש לו כוח רב בדרום לבנון. בפיקוד העורף בודקים מדוע האזעקה לא עבדה.

הרקע לירי עוד לא ברור, אולם גורמים בצה"ל מעריכים כי ארגון פלסטיני עומד מאחורי חידוש הירי מגבול לבנון לעבר שטחה של ישראל.

במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה נורו מלבנון לישראל מספר רקטות בשתי תקריות שונות. במערכת הביטחון ישראל העריכו כי הירי לא בוצע על ידי חיזבאללה, אך אמרו כי כל ירי מלבנון דורש את אישור הארגון.

ב-8 בינואר נורה לעבר ישראל מטח של ארבע רקטות שנפלו בגליל המערבי. אחת הרקטות פגעה בבית אבות בנהריה, וכתוצאה מהנפילה נפצעו באורח קל שתי נשים, שפונו של ידי מגן דוד אדום לקבלת טיפול בבית החולים בעיר. כמה בני אדם נוספים לקו בחרדה, וגם הם פונו לבית החולים. בתגובה לירי הרקטות, ירה צה"ל מספר פגזים לתוך שטח לבנון.

שישה ימים לאחר מכן, נורה לעבר ישראל מטח נוסף של שתי רקטות שנפלו בשטחים פתוחים סמוך לקרית שמונה. גם במקרה הזה השיב צה"ל בירי פגזים לעבר אזור השיגור - חוות שבעא.