הבוקר: דיון מכריע בקבינט על המתווה לשחרור גלעד שליט

השרים יתבקשו להכריע האם לקבל את עמדת ראש הממשלה לפיה שחרור החייל החטוף קודם לפתיחת המעברים ולהסכם הרגיעה • נועם שליט, אביו של גלעד, אמר לקראת הדיון כי "אנחנו לא מעלים על דעתנו שיהיו הבנות עם החמאס, בלי שהנושא של עסקת האסירים תהיה חלק מהן"

(3:24 דק')

דיון מכריע: הקבינט המדיני בטחוני התכנס הבוקר (רביעי) לדיון עקרוני בשאלת מתווה עסקת שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. השרים צריכים להחליט האם לקבל את עמדת ראש הממשלה לפיה יש לשחרר את גלעד, ורק לאחר מכן לפתוח את המעברים ולקיים את הסכם הרגיעה עם חמאס.

הכתב המדיני של חדשות 10, צ'יקו מנשה, מוסר כי גורמים מדיניים בכירים שמרכזים את העבודה לקראת דיוני הקבינט אומרים כי לא תתקבל שם הכרעה על כל מהות העסקה. יש עדיין חלקים שיידחו, וזהו רק דיון ראשון מתוך כמה שיידרשו לצורך העניין הזה.

במקביל אומרים גורמי ביטחון בכירים כי הכינוס הבוקר יכול להיות בזבוז זמן, ומה שצריך לעלות על השולחן הוא רשימת 450 האסירים ברשימת חמאס, אם התקבלה כבר ההחלטה הפנימית בתוך המערכת הישראלית לשחרר את כמות האסירים הנדרשת.

לדבריהם, לא נכון להמשיך ולבזבז זמן בדיונים עקרוניים אלא יש לדון בעניין ומהר, אם לא רוצים להחמיץ כאן עוד הזדמנות שעומדת בדרך.

משפחת שליט: לא לפספס את ההזדמנות

משפחת שליט פרסמה אמש הודעה דרך מטה המאבק לשחרור שליט ובה קוראת המשפחה לראש הממשלה ולכל חברי הקבינט "לעמוד על התנאי לשחרור של שליט ולא לפספס שוב את ההזדמנות הנוכחית, כפי שקרה בהסכמים הקודמים, כמו הסכם התהדיאה".

עוד מסבירה המשפחה כי "ישראל ביצעה מחוות רבות לפלסטינים מאז נפילתו של גלעד בשבי - כולל העברת תרופות, טיפול בנפגעים וזאת למרות שלנציג הצלב האדום לא ניתנה כלל הזכות לבקר את שליט וכעת אף אין כלל הוכחה כי הוא עדיין בחיים. אי-החלטה על חזרתו של גלעד במסגרת ההסכם חורצת את גורלו לחודשים, ואולי לשנים רבות".

נועם שליט, אביו של החייל החטוף התייחס לדברים ואמר כי "אנחנו קוראים לקבינט לתמוך במתווה שמציע ראש הממשלה, לפיו עסקת האסירים שקשורה לגלעד תהיה תנאי, ותהיה בעדיפות ראשונה לכל מתווה שיכלול דברים כמו פתיחת מעברים או החלטות אחרות הקשורות ברצועת עזה".

שליט הוסיף כי "אנחנו מבינים ומקווים שהקבינט אכן יתמוך, כי אנחנו לא מעלים על דעתנו שיהיו הסדרים או הבנות עם החמאס, בלי שהנושא של עסקת האסירים תהיה חלק מההבנות האלה".