גורמים מדיניים: ייתכן שברגותי ישוחרר כמחווה לאבו מאזן

אחד המנהיגים הפלסטינים הבולטים ביותר בכלא הישראלי קיבל התראה שהוא עשוי להשתחרר עוד השבוע, אחרי שש שנים • השחרור ייעשה על רקע עסקת שליט, למרות שישראל תנסה להפריד בין השניים ולהציג זאת כמחווה ליושב ראש הרשות הפלסטינית

1:27 דק'

הכתב המדיני של חדשות 10, צ'יקו מנשה, מסביר כי הרשימות השלמות בעסקת שליט עדיין לא סגורות וזה ייקח פרק זמן. "בירושלים לא שללו בימים האחרונים את שחרורו של מרואן ברגותי ואם זה יקרה, זה יהיה כנראה בשחרור מוקדם יותר באיזו שהיא חבילת מחוות לאבו מאזן", אומר מנשה.

פרשן חדשות 10 לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, מעדכן כי מבחינת החמאס העסקה עם ישראל יכולה להיסגר תוך 24 שעות. מבחינתם מה שמעכב את כל העניין זו ההחלטה ישראלית ואת זה אומרים בכירים בחמאס למצרים.

בחמאס, מסביר יחזקאלי, אומרים כי אם בישראל רוצים את עסקת שליט בתוך התהדייה הם מוכנים לכך אבל כמובן תמורת רשימת האסירים שהועברה.

במקביל, אומרים המצרים כי אם כל העסקה תעמוד על כמה שמות, אפשר שמחמוד א-זהאר יעביר את זה ויסגור את זה, אבל קודם כל מחכים לאישור של הקבינט הישראלי.

ברגותי - ממנהיגיו הבולטים של פת"ח

מרואן ברגותי, ממנהיגי השטח הבולטים של פת"ח, נעצר לפני 6 שנים במהלך מבצע חומת מגן ברמאללה. היום, באדיבות החמאס, יצא מי שנחשב ליורשו של אבו-מאזן ומקורביו אומרים שהוא עשוי להשתחרר ראשון.

מאיר שקירת, עורך דינו, אומר כי "לא תהיה עסקת שליט בלי שחרורו של מרואן ברגותי. אנחנו חושבים ומקווים גם שזה יהיה בקרוב. לא מדובר על שעות, מדובר על כמה ימים. אבו-מאזן הוא בקשר עם מרואן שישים אותו בתמונה. ביום שישתחרר, הוא בן אדם ואבא, יש לו אישה ויש לו בית".

צבי יחזקאלי על האפשרות לשחרור ברגותי