תחקיר צה"ל: מזג האוויר וכשל טכני מנעו מציאת הרקטה

בפיקוד העורף מודים כי בגלל כשל טכני ותנאי מזג האוויר ששררו בדרום חיישני מערכת ההתרעה לא זיהו את נפילת הרקטה באזור גן יבנה. זו הפעם הראשונה מאז סיום המבצע בעזה שרקטה משוגרת לטווח כל כך עמוק בעורף הישראלי

(51 שניות)

פיקוד העורף מודה הערב (שבת) כי כשל טכני במערך ההתראה, הוא שגרם לכך שלא אותר מקום נפילת רקטת גראד ששוגרה אמש מעזה לעבר גן יבנה. בשל תנאי מזג האוויר והערפל לא זיהו החיישנים של פיקוד העורף את הנפילה. איש לא נפגע ולא נגרם כל נזק. יש לציין כי האזעקה לא הופעלה באזור.

רק בשעות הבוקר איתרו חבלנים של המשטרה את הרקטה בשטח פתוח באזור היישוב. ההערכה בצה"ל היא כי מי שעומד מאחורי שיגור הרקטה הוא ארגון חמאס, שכוונת השיגור הייתה לאותת לישראל שכל עוד הסכם רגיעה לא נכנס לתוקפו, הוא ימשיך בירי.

זוהי הפעם הראשונה מאז תום המבצע הצבאי "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, בה חמאס יורה לטווחים רחוקים בעורף הישראלי. היישוב גן יבנה ממוקם כ - 40 ק"מ מעזה.

במצרים אמנם מדברים על רגיעה שתוכרז בכל רגע, אבל המציאות בשטח מעט שונה: אחר הצהריים, מטען חבלה התפוצץ סמוך לכוח של חיילי גולני, באזור מעבר קרני במרכז הרצועה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה"ל פתחו בסריקות בחיפוש אחרי מניחי המטען.

אתמול נורו לעבר ישראל שלוש רקטות קסאם. שתי רקטות נפלו בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. רקטה נוספת נפלה במועצה האזורית אשכול. בכל המקרים, לא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק.

חמאס: הסכם רגיעה בשעות הקרובות

במקביל אומרים בחמאס כי הרגיעה עם ישראל תוכרז בשעות הקרובות על ידי המתווכים המצריים. בכיר חמאס, אסמאעיל רדואן, הוסיף בראיון לכלי התקשורת הערביים כי "לא ניתן לדבר על רגיעה, כל עוד ההתקפות הישראליות על העם הפלסטיני נמשכות". לדבריו, שחרור החייל החטוף גלעד שליט קשור אך ורק לסוגיית חילופי האסירים.