אולמרט על המשך הירי מעזה: אנחנו לא מתכוונים להבליג

בסיור שערך בעכו, הבטיח ראש הממשלה כי ישראל תגיב בעוצמה אם ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום יימשך • "הגבנו וננהג בהתאם גם להבא, בלי חשבון, וכל התגרות הכי קטנה תזכה לתגובה חריפה ביותר", אמר אולמרט • לדבריו, חמאס הוכה מכה קשה והדרום ישגשג כמו הצפון

(1:41 דקות)

ראש הממשלה, אהוד אולמרט,התייחס היום (שלישי) לנפילת הרקטה הבוקר באשקלון, ואמר כי ישראל תגיב ביד קשה להמשך הירי מרצועת עזה. "אנחנו לא מתכוונים להבליג על המשך הירי, גם אם זה טפטוף", אמר אולמרט בסיור שערך בעכו.

"הגבנו וננהג בהתאם גם להבא, בלי חשבון, וכל התגרות הכי קטנה תזכה לתגובה חריפה ביותר", הבהיר ראש הממשלה. אולמרט הוסיף, כי חמאס חטף מכה קשה במהלך המבצע בעזה, והביע תקווה כי המצב בדרום יהיה כמו בצפון אחרי מלחמת לבנון השנייה. "לפני שנתיים אמרתי שיהיה שקט בצפון ולגלגו על זה, והיום הצפון משגשג - כך יהיה גם בדרום", אמר אולמרט.

דבריו של ראש הממשלה מגיעים אחרי שאישה נפצעה באורח קל בנפילה של רקטת גראד באשקלון. הרקטה התפוצצה בשטח מאוכלס וגרמה לפגיעה במספר כלי רכב. מספר שעות אחרי הירי דיווחו פלסטינים תושבי רפיח לסוכנות הידיעות איי.פי, כי קיבלו הודעות טלפוניות מצה"ל לפיהן על התושבים לעזוב את הבתים לקראת תקיפה.

"אנשים שעובדים במנהרות, גרים לידן או מעניקים סיוע לוגיסטי לטרוריסטים, צריכים להתפנות מיד מהאזור", נאמר בהודעה מוקלטת בשפה הערבית. בצה"ל לא הגיבו לדיווחים.

ברק: ממליץ לחיזבאללה לא לנסות אותנו

קודם לכן היום, הגיע שר הביטחון אהוד ברק לאוגדה 91 שבגבול הצפון, והתייחס לאפשרות שחיזבאללה יבצע פיגוע נקמה במלאת שנה לחיסול קצין המבצעים של הארגון, עימאד מורנייה. "אני רוצה לומר פה בגבול הצפון, שאני לא ממליץ לחיזבאללה לנסות אותנו, כי התוצאות יכולות להיות יותר כואבות ממה שנדמה", אמר ברק, אך הוסיף: "קשה מאוד לדעת מאיפה תגיע התגובה".

שר הביטחון הבהיר, כי מי שיישא באחריות לפיגוע, אם ייצא אל הפועל, יהיה לא רק חיזבאללה, אלא גם ממשלת לבנון. "אני רוצה לומר לממשלת לבנון שאנחנו רואים בה אחראית, בעיקר מאז שחיזבאללה איננו רק ארגון טרור שמתרוצץ בין הגבהות, אלא יושב מסביב לשולחן הממשלה בביירות, עם כמות מספיקה של שרים".

בהתייחסו למצב בדרום אמר ברק: "נתנו מכה קשה מאוד לחמאס, הוא אוסף את השברים עכשיו. הוא באמת מעוניין בשקט, אבל הירי זו עובדה, ומעובדות לא מתעלמים. אם יהיה שקט, הוא יתקבל בשקט, ואם יסתבר שצריך לתת מכה נוספת, אולי אפילו חזקה יותר, אז בעיתוי הנכון ובצורה הנכונה, תבוא מכה נוספת וחזקה יותר".