אשקלון: רקטה התפוצצה בחצר בניין. לא היו נפגעים

על רקע התכנסות הקבינט להחלטה בסוגיית ההצעה המצרית להפסקת אש, ארגוני הטרור ממשיכים לירות מרצועת עזה. רקטה נפלה בחצר בניין באשקלון - שבעה אנשים לקו בחרדה. במקרה אחר התפוצצה רקטה סמוך למשק בשדות נגב, גם שם יש נפגעי חרדה. עשר רקטות נורו מאז הבוקר לעבר שטח ישראל. לא היו נפגעים בגוף

בתום לילה שקט, התעוררו תושבי הדרום ליום נוסף של ירי. רקטה אחת התפוצצה בחצר בניין באשקלון. שבעה בני אדם לקו בחרדה.

מאוחר יותר, נפלו שני קסאמים במועצה אזורית שדות נגב. אחת הרקטות התפוצצה סמוך למשק וגרמה נזק לבית. במקום יש גם כמה נפגעי חרדה.

שני קסאמים נפלו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב בשעות הבוקר. רקטות נוספות נפלו באזור אשדוד - בכל המקרים האלו לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כ-10 רקטות נפלו בשטח ישראל מאז שעות הבוקר.

סקר: 74% מהציבור תומך במבצע הקרקעי ברצועה »
אולמרט: נקים מסדרון הומניטרי ברצועת עזה לסיוע לאוכלוסייה »
מפת טווחי נפילת הרקטות והנחיות פיקוד העורף »

גם הלילה לא הפסיק חיל האוויר להפציץ מטרות ברצועת עזה. מטוסי קרב של החיל תקפו למעלה מ-30 מטרות. בין היתר הופגזו בונקרים שמהם ירו אנשי חמאס לעבר הכוחות הרגליים של צה"ל, נקודות שיגור של רקטות, פעילים חמושים שניסו להתקרב אל הכוחות ומבנים ומנהרות ששימשו אנשי חמאס.

על הכוחות הרגליים עבר לילה שקט למדי - מלבד שני פצועים קל בשתי תקריות שונות לא נרשמו אירועים חריגים. אחד החיילים פונה לטיפול בישראל והשני טופל בשטח.

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הבוקר כדי לדון בשלושת היוזמות שהתכנסו יחד, ההצעה המצרית להפסקת האש שזוכה לתמיכת צרפת ולברכת ארצות הברית.

המתווה שהניחו המצרים לפתחה של ישראל כולל הפסקת האש קודם ולאחר מכן דיון בכל הסדרי הביטחון אותם דורשת ירושלים, הסדרים שיהוו הישג מדיני משמעותי בכל מה שקשור לסוגיית ההברחות. נכון לאתמול התחושה מצד אנשי ראש הממשלה הייתה, שישראל לא יכולה לקבל הסדר כזה. הבוקר, לא ברור אם ניתן לדחות אותו.