ראשי הערים בדרום לתושבים: הישמעו להנחיות פיקוד העורף

שקט מתוח שורר הבוקר באשקלון ובשדרות עם היכנסו של מבצע "עופרת יצוקה" בעזה ליומו השני ועל רקע הציפייה להמשך ירי הרקטות לעבר הערים קוראים ראשי הערים לתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף ולשמור על קור רוח. ראש עיריית אשקלון: לא רואה סיבה לעזוב את העיר. ראש עיריית שדרות: מחזקים ומגבים את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון

(2:30 דק')

באשקלון ובשדרות התעוררו התושבים לבוקר מתוח במיוחד וראשי הערים ניצלו את השקט היחסי ששרר הבוקר (ראשון) וקראו לתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף -להימנע מהתקהלויות ולהישאר צמודים למרחבים המוגנים.

ראש עיריית אשקלון, בני ועקנין, אמר כי עבר לילה שקט אך מתוח על העיר וקרא לתושבי העיר למלא אחר הנחיות פיקוד העורף. "אני מבקש מהתושבים למלא אחר ההנחיות. לא לקיים אירועים והתקהלויות במקומות בהם אין מרחב מוגן".

ועקנין התייחס בהמשך לדיווחים על כך שמספר רב של תושבים עזבו את העיר מחשש להסלמה באיזור ואמר כי "הוא לא רואה סיבה לעזוב את העיר" וקרא לתושבים לשמור על קור רוח.

ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, קרא אף הוא לתושבי העיר למלא אחר הנחיות פיקוד העורף ואמר כי הוא מחזק את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בפעולתם ברצועה. "הציפייה היא ציפייה דרוכה לקראת ההמשך. אנחנו מקווים כי השקט יחזור לחבל הארץ הזה ואנו מאמינים ביכולות צה"ל", אמר.

תושבי הישובים הסמוכים לעזה, לרבות העיר שדרות ועד לטווח של עשרה קילומטרים מהרצועה, הונחו להמשיך להישאר במבנים הסמוכים למרחבים מוגנים. בישובים אלה אוסר פיקוד העורף על התקהלויות. לא תתקיים היום פעילות בבתי הספר ולא יפתחו מרכזי הקניות למעט שירותים חיוניים.

בישובים שברדיוס שעד 20 קילומטרים מעזה, לרבות אשקלון, נתיבות והסביבה ייכנסו למיגון תוך 30 שניות מרגע הישמע אזעקה. במרחב זה לא תתקיים פעילות בתי ספר למעט מעונות היום הממשלתיים.

במרחק של בין 20 ל-30 קילומטרים, תתקיים פעילות במוסדות חינוך ויפתחו מרכזי קניות במבנים קשיחים בלבד. בישובים אלה, ובהם אשדוד, קריית גת, קריית מלאכי, אופקים, רהט והסביבה זמן ההתרעה הוא 45 שניות ומותרות בהם התכנסויות של עד 500 איש.