מטח על מערב הנגב: בית ספג פגיעה ישירה

מאז שעות הבוקר נתון מערב הנגב תחת מתקפת רקטות • אחת הרקטות פגעה ישירות בבית במושב בנגב המערבי. מספר תושבים לקו בחרדה • לפני הצהריים התפוצצה רקטת גראד בחצר בית באשקלון ושתי רקטות נוספת נפלו בנתיבות • ממד"א נמסר כי עד שעות הצהריים טיפלו ב-11 נפגעי חרדה • בסך הכול נורו היום כשישים רקטות • ראש עיריית אשקלון: "אין לי שום הסבר לרפיונה של המדינה נוכח ירי הגראדים"

(4 דק')

ירי מאסיבי מרצועת עזה פוקד מאז הבוקר את יישובי הדרום: כשישים רקטות קסאם וטילי גראד נורו היום (רביעי) על מערב הנגב. בצהריים פגעה אחת הרקטות פגיעה ישירה בבית במושב במועצה האזורית שדות נגב. קודם לכן, נפלה רקטת גראד בחצר בית באשקלון ושתי רקטות נוספות נפלו בשטח מסחרי בנתיבות. ממד"א נמסר כי עד כה טופלו 11 בני אדם שלקו בחרדה בעקבות הירי. נזק כבד נגרם למבנים באשקלון, נתיבות ובמושבים במועצה האיזורית שער הנגב.

משעות הבוקר נורו עשרות רקטות קסאם ותשע פצצות מרגמה על יישובי מערב הנגב, אחת הפצצות נפלה סמוך לבית מגורים באחד הקיבוצים במועצה האזורית שער הנגב וחמש פצצות נוספות נפלו בבסיס צבאי באיזור. בכל המקרים לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למבנים. שאר פצצות המרגמה נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. ארבע רקטות קסאם נפלו סמוך לעיר נתיבות ורקטת גראד נפלה באשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ירי פצצות המרגמה ורקטות הקסאם מגיע לאחר ערב סוער בדרום: לוחמי צנחנים חיסלו שלושה מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת באזור היישוב נתיב העשרה והניחו במקום מטענים. חוליית המחבלים זוהתה על ידי תצפית של צה"ל, שהזעיקו את הלוחמים.

הכוח שהגיע למקום פתח באש לעבר המחבלים והרג אותם. במקום נחשפו שני מטענים שהונחו ליד הגדר על ידי המחבלים, וההערכה היא כי התכנון היה לבצע נגד סיור של צה"ל. בשלושת השבועות האחרונים זוהו ופוצצו באזור יותר משישה מטענים.

ראש עיריית אשקלון לממשלה: להגיב על הירי

בתגובה לירי הרקטות לעבר העיר אשקלון, קרא ראש העיר בני ועקנין לממשלה להגיב על הירי. "אין לי שום הסבר לרפיונה של המדינה נוכח ירי הגראדים לעבר עירנו", כך אמר בראיון לגלי צה"ל. ראש עיריית שדרות, שנמצאת משעות הבוקר תחת מטח כבד של רקטות קסאם, קרא לתושבים להישאר במקומות מוגנים ובקרבת חדרי ביטחון ולצאת רק כאשר יש צורך.

יעקב ארגנטרו, תושב אחד הקיבוצים במערב הנגב, סיפר על פגיעת רקטה הלילה סמוך לביתו בתוכניתו של גבי גזית ברדיו ללא הפסקה. "הרקטה נפלה בצמוד לבית. כשהתעוררתי ראיתי את המיטה של הילדה. הייתי בטוח שהילדה נפגעה, ממש נכנסו ללחץ משכנו את הילדה ממיטתה, ולשמחתנו היה נס חנוכה ולא היו נפגעים בגוף".

בהמשך הראיון כינה ארגנטרו את המצב הקשה בו נתונים התושבים תחת מתקפת הרקטות "רולטה רוסית". "זה לא קל, תנו לנו לישון בשקט ולא ברולטה רוסית - אני לא יכול לדעת בלילה נתון אם אני אעבור אותו בשלום או לא".

ראש עיריית נתיבות לא ידרוש מיגון