ברק: גלעד שליט הוא אחד הגורמים לשמירה על הרגיעה

יו"ר העבודה התייחס להסכם הרגיעה ואמר כי "העובדה ששליט מוחזק בידי חמאס משפיעה על החלטתנו להעדיף את הרגיעה מאשר פעולה צבאית נרחבת" • הוא התייחס לדברי לבני על הקושי בשחרור חיילים חטופים ואמר "יש לנו אחריות מוסרית ופיקודית עליונה, להחזיר אותו הביתה בריא ושלם"

(2:04 דק')

שר הביטחון, אהוד ברק, אומר היום (שבת) במהלך אירוע "שבתרבות" בחולון כי "גלעד שליט - הוא אחד הגורמים לשמירה על הסכם הרגיעה עם חמאס".

ברק המשיך ואמר כי "זה נכון שגלעד שליט הוא אחד השיקולים להעדיף רגיעה על פני פעולה צבאית רחבה בעזה. אני לא מצטער על אף רגע של שקט אחרי שבע שנים של ירי. עם זאת, כשיהיה צורך בכך, נפעל ברצועת עזה. ראיתי כבר יותר מפעם אחת שאנשים נחפזו לקבל הכרעות בנושא ביטחוני, ואחר כך חיפשו כיסוי ישבנים".

בניגוד לדברי שרת החוץ, ציפי לבני, מוקדם יותר השבוע כי "לא תמיד ניתן להחזיר את כולם", ברק אומר כי יש לעשות הכל כדי לשחרר את החייל החטוף.

"לא צריך להשלות עצמנו. בדרך להחזרת גלעד יידרשו הכרעות קשות וגם כאלה שיהיו בהן סיכונים. אני מוכן לקחת את האחריות כדי לראות אותו בינינו. הדבר האחרון שצריך לעשות כעת, זה לטשטש את האחריות".

במקביל לדברי שר הביטחון, נורתה מוקדם יותר רקטת קסאם לעבר שטח ישראל והיא נחתה סמוך לעיר שדרות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מלשכת לבני נמסר בתגובה כי "מתוך תחושת האחריות לשחרור של שליט, השרה לבני סירבה להכניס את הנושא למגרש הפוליטי ותמשיך לנהוג כך. מצער שיש מי שבוחר לנהוג אחרת".

לבני: עומדת מאחורי דברי

אתמול נפגשה לבני עם נציגי המטה לשחרור גלעד שליט ואמרה "יש היום תחושה שהשחרור של שליט תלוי בשאלה אם הממשלה רוצה או לא רוצה להחזיר אותו. כשמתגייס שואל את עצמו האם הממשלה תרצה לשחרר אותו או לא – זה נורא בעיני".

בהמשך דבריה הבהירה ושבה לבני על כך שהממשלה אחראית לכל חייל מחיילי צה"ל וכי "כל אחד מחבריה רוצה ופועל כדי שכל חייל יחזור הביתה, אך השאלה היא לא אם רוצים, אלא אם אפשר או אי אפשר".

גורמים במפלגת הליכוד מתחו ביקורת חריפה על דבריה של לבני ועל כך שלא חזרה בה מהתבטאויותיה מאמש. "לבני חסרת ביטחון, חסרת יכולת והיא אינה מנהיגה. חבל שהיא אינה עומדת בלחץ ומשחררת הצהרות חסרות אחריות בעניין שליט וסהרוריות בעניין ערביי ישראל", דברי הגורמים בגנות לבני.