שטרית: אני רוצה שימגנו את עזה ולא ערים בישראל

ראש הממשלה אהוד אולמרט נועד כעת עם שר הביטחון ועם שרת החוץ בעקבות המשך ירי הרקטות לעבר הדרום • שרים בממשלה קראו לפעול בעזה. השר מאיר שטרית אמר כי הוא מתנגד באופן טוטאלי לגישת המיגון וכי יש לתקוף בעזה • השר אלי ישי אמר כי "צריך להחליט במקום לדבר" • במקביל, נורתה גם הבוקר רקטת קסאם לעבר המועצה האזורית שער הנגב - בלי שגרמה לנפגעים או לנזק

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נועד כעת (רביעי) עם שר הביטחון, אהוד ברק, ועם שרת החוץ ציפי לבני, בנשוא תגובת ישראל להמשך ירי הרקטות מרצועת עזה.

אולמרט ולבני אמרו לאחרונה כי לא ניתן להמשיך ולספוג את מטחי הקסאם ופצצות המרגמה, ושרת החוץ אף דרשה בשבועות האחרונים תגובה צבאית לכל שיגור רקטות. מנגד, מוסיף שר הביטחון, אהוד ברק, להתנגד להפסקת הרגיעה עם חמאס.

ברק שביקר מוקדם יותר היום בתרגיל של חטיבת גולני בגולן אמר כי "אנחנו נפעל במקום ובזמן הנכונים בשיקול דעת ובאחריות. הדיבורים המיותרים, בעיקר בעונה הפוליטית הזו, אינם מועילים בתכליתיות של הפעולה בבחירת הזמן הנכון ולהצלחתה ואני ממליץ לכולם להפסיק לדבר ולחכות. כשצריך לעשות צעד אותו צעד שבו ייעשה את מה שצריך".

ברק הוסיף כי "אני בטוח שצריך להוציא את כל הדיון בסוגיית הפעולה בעזה מהוויכוח הפוליטי. זה דבר מיותר לחלוטין . אני שב וחוזר :אנו נפעל באחריות עם שקול דעת במקום, בזמן ובדרך הנכונים ביותר".

שרים בממשלה מתייחסים למצב בעזה

שר הבינוי והשיכון זאב בוים אמר הבוקר כי "יהיה צורך בפעולה צבאית רחבת היקף בכל העוצמה הנדרשת ביבשה באוויר ובים. זה לא סוד שכל המדינה נמצאת תחת איום ירי טילים. מיגון אינו מיגור יש צורך בפעולה רחבה נגד הטרור העזתי וחיסול שלטון החמאס".

שר הפנים מאיר אמר כי הוא "מתנגד באופן טוטאלי לגישת המיגון. המשמעות היא להכניס את תושבי ישראל למקלטים, בעוד שאנו חינכנו והתחנכנו שההגנה הכי טובה היא ההתקפה. אני רוצה שימגנו את עזה ולא ערים בישראל".

לדבריו, "מחר יגיעו טילים עד לבאר שבע, אז מה נמגן את עצמנו לדעת? זה חסר היגיון. יש לתקוף בעזה. אם לא נגיב וככל שיעבור הזמן היכולת להוריד את שלטון החמאס יקטן".

השר אלי ישי אמר כי "צריך לפעול כירורגית וצבאית ולהדק טבעת חנק כלכלית ותשתיתית. אסור לתת לחוות דעות משפטיות להיות במקום קבלת החלטות. צריך להחליט במקום לדבר"

במקביל, נמשך גם הבוקר הירי לעבר הדרום, כאשר רקטת קסאם נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. מן הירי לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

הבוקר גם נפתחו מעברי הסחורות לרצועת עזה, זאת למרות נפילת פצצת מרגמה אתמול במערב הנגב, שלא גרמה לנפגעים או לנזק.

בעקבות מידע במערכת הביטחון לפיו בידי ארגוני הטרור ברצועה גם רקטות ארוכות טווח הופצו השבוע באשדוד, קרית מלאכי וקרית גת איגרות המסבירות לתושבים כיצד להיערך לאפשרות של ירי לאיזור מגוריהם, כך פורסם ב"ידיעות אחרונות".

באיגרת נכתב כי "בעקבות האפשרות שהרקטות יגיעו גם לאזור מגוריך קיימת חשיבות רבה להכנתך להתמודדות עם הקשיים". עוד נכתב לתושבים כי עליהם לוודא היכן נמצא המרחב המוגן או הממ"ד, בביתם ושכל בני המשפחה ידעו את מיקומו. כמו כן על התושבים לצייד את הממ"ד בציוד בסיסי כמו מים, עזרה ראשונה, אוכל בקופסאות שימורים ומטף כיבוי אש.