זאב בראודה, החשוד כי ירה בפלסטינים בחברון, יישאר במעצר

בראודה תועד על ידי ארגון "בצלם" כשהוא יורה לכאורה בשני פלסטינים אחרי פינוי בית המריבה ופוצע אותם. הוא טען כי ירה מתוך הגנה עצמית, אך השופטת קיבלה את עמדת המשטרה לפיה ניסה לעורר פרובוקציה והאריכה את מעצרו ב-4 ימים. גבריאל ביבי שנעצר יחד עמו אחרי שירה באוויר שוחרר ואמר: "הייתי צריך לקבל תעודת הוקרה"

(1:41 דק')

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של זאב בראודה, תושב קרית ארבע, החשוד כי ירה ופצע שני פלסטינים בעקבות פינוי בית המריבה בחברון. מעשיו של בראודה תועדו לכאורה בסרט שצולם על ידי ארגון "בצלם".

בראודה הגיע לבית המשפט כשהוא חבול בכל חלקי גופו וחבוש בראשו. לטענתו, הוא ירה מתוך הגנה עצמית אחרי שמספר פלסטינים הקיפו אותו כשבידיהם אבנים.

עורך דינו טען במהלך הדיון, כי ספק אם שני הפלסטינים שנראים בסרט של "בצלם" כשהם נורים אכן נפצעו מהירי, ואילו המשטרה טענה מנגד כי בראודה הגיע למקום על מנת לעורר פרובוקציות. השופטת מלכה אביב החליטה לקבל את עמדת המשטרה והורתה כאמור על הארכת מעצר.

במקביל, החליט בית המשפט לשחרר ממעצר ללא תנאים מגבילים את גבריאל ביבי, איש כיתת הכוננות של קריית ארבע, שנעצר יחד עם בראודה. ביבי נעצר, אחרי שתועד לכאורה כשהוא יורה באוויר באותה התקרית.

ביבי מחה על מעצרו וטען כי כלל לא היה מוצדק. לחדשות 10 אמר: "ראוי היה שהמפכ"ל ייתן לי תעודת הוקרה ולא יביא אותי להארכת מעצר".

בתיעוד של "בצלם", שפורסם בשבוע שעבר, נראה לכאורה בראודה כשהוא יורה ופוגע בצעיר פלסטיני.

הקהל במקום השליך אבן על המתנחל, וזה נפגע ונפל. אביו של הצעיר שנפגע התנפל על היורה, ואז נורה בבטנו.