ביהמ"ש: פדרמן לא יורחק משטחי איו"ש

ההחלטה בבקשת הפרקליטות להרחיק את פעיל הימין הקיצוני, נועם פדרמן משטחי יהודה ושומרון או לחילופין לשים אותו במעצר בית מחוץ לשטחי הגדה, נדחתה ליום שני הקרוב. בתוך כך, הוציא אלוף פיקוד מרכז צו הרחקה נגד מתנחל מחברון שאוסר עליו להיכנס לרוב שטחי הגדה למשך שלושה חודשים

בית משפט השלום בירושלים דחה היום (חמישי) את הדיון בבקשת הפרקליטות להרחיק את פעיל הימין הקיצוני, נועם פדרמן משטחי יהודה ושומרון או לשים אותו במעצר בית מחוץ לשטחי הגדה.

השופט דחה את הדיון בבקשה ליום שני הקרוב, עד אז ישוחרר פדרמן לביתו ללא תנאים מגבילים.

אמש (חמישי) דחה גם כן בית משפט השלום בירושלים את בקשת המדינה להרחיק את פדרמן משטחי יהודה ושומרון. המדינה ביקשה לעצור את פדרמן עד תום ההליכים במסגרת כתב האישום שהוגש נגדו בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו בפינוי הראשון של המאחז הבלתי חוקי "חוות פדרמן" בחודש שעבר. לחילופין דרשה המדינה להורות על חלופת מעצר ולהרחיקו משטחי יהודה ושומרון.

אלא שבדיון התברר כי הפרקליטות לא מסרה את כתב האישום והבקשה להארכת המעצר לעיונו של פדרמן ועורך דינו ולכן דחתה שופטת בית המשפט, שלומית דותן, את בקשתה ומתחה ביקורת על הפרקליטות.

בתוך כך, הוציא היום אלוף פיקוד מרכז, האלוף גדי שמני צו הרחקה נגד מתנחל מחברון שאוסר עליו להיכנס לרוב שטחי הגדה למשך שלושה חודשים.

זאת בעקבות מידע מודיעני שהתקבל בצהל ובשירות הביטחון הכללי על מעורבותו של האיש, ירון כלב בן 21, בפעולות אלימות נגד פלסטינים ונגד כוחות הביטחון.

הצו החריג הוצא על רקע מדיניות שר הביטחון אהוד ברק להגביר את השימוש בצווים מנהליים כדי להיאבק באלימות הימין הקיצוני בשטחים.