בית משפט השלום: פדרמן לא יורחק משטחי יהודה ושומרון

המדינה ביקשה לעצור את פדרמן עד תום ההליכים במסגרת כתב האישום שהוגש נגדו או לחילופין להורות על חלופת מעצר ולהרחיקו משטחי יהודה ושומרון • אלא שבדיון התברר כי כתב האישום והבקשה להארכת המעצר לא נמסרו לעיונו של פדרמן ועורך דינו ולכן דחתה השופטת את הבקשה ומתחה ביקורת על הפרקליטות • פדרמן מואשם בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו בפינוי הראשון של המאחז הבלתי חוקי חוות פדרמן בחודש שעבר • ובתוך כך, הבוקר התפתחו עימותים אלימים בין מתנחלים לאנשי כוחות הביטחון בפינוי נוסף, שלישי במספר, של שלושה מבנים בלתי חוקיים בחוות פדרמן

בית משפט השלום בירושלים דחה היום (חמישי) את בקשת המדינה להרחיק את פעיל הימין הקיצוני נועם פדרמן משטחי יהודה ושומרון.

המדינה ביקשה לעצור את פדרמן עד תום ההליכים במסגרת כתב האישום שהוגש נגדו בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו בפינוי הראשון של המאחז הבלתי חוקי חוות פדרמן בחודש שעבר. לחילופין דרשה המדינה להורות על חלופת מעצר ולהרחיקו משטחי יהודה ושומרון.

אלא שבדיון התברר כי הפרקליטות לא מסרה את כתב האישום והבקשה להארכת המעצר לעיונו של פדרמן ועורך דינו ולכן דחתה שופטת בית המשפט, שלומית דותן, את בקשתה ומתחה ביקורת על הפרקליטות.

גם הבוקר בעקבות פינוי - שלישי במספר - של מבנים בלתי חוקיים מהמאחז חוות פדרמן, הסמוך לקריית ארבע התחדשו העימותים האלימים בין מתנחלים לאנשי כוחות הביטחון.

לטענת כוחות הביטחון, שוטר נפצע קל בפניו מיידוי אבנים. המתנחלים, לעומת זאת, טוענים כי חיילי צה"ל נהגו כלפיהם באלימות ופצעו שניים מהם במהלך הפינוי. במהלך הפעילות אף אותר קטין בן 14, שהיה מעורב במספר אירועים בהם הותקפו חיילים. הוא הועבר לחקירה.

גם העימותים הנוכחיים ככל הנראה אינם החוליה האחרונה בשרשרת האלימות: לאחר הפינוי מיהרו המתנחלים להצהיר כי בכוונתם לבנות שוב את המאחז הבלתי חוקי בפעם הרביעית.

במקביל לעימותים סביב החזרה למאחז, ייפתח היום משפטו של פעיל הימין הקיצוני, נועם פדרמן, בבית משפט השלום בירושלים. פדרמן מואשם בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו במהלך הפינוי הראשון של המאחז הבלתי חוקי בחודש שעבר.