אושר: חוק לפיקוח על מכוני הפסיכומטרי בארץ

מליאת הכנסת אישרה את החוק, אשר ייכנס לתוקפו בפברואר 2009. על פי החוק, אפשר יהיה לקבל החזר מלא של שכר הלימוד, אם התלמיד ביטל את הרשמתו עד חודש לפני תחילת הקורס.

מליאת הכנסת אישרה אחר הצהריים (שני) בקריאה שנייה ושלישית את חוק הפיקוח על המכונים הפסיכומטריים.

החוק קובע בפעם הראשונה כי אפשר יהיה לקבל החזר מלא של שכר הלימוד, אם התלמיד ביטל את הרשמתו עד חודש לפני תחילת הקורס.

כמו כן, המרכז הארצי לבחינות ולהערכה יחוייב לפרסם לפני הציבור את טופס הבחינה ואת תוצאותיה כדי למנוע בלעדיות של המכונים הפסיכומטריים על אופי הבחינות. החוק קובע כי כל תלמיד יהיה זכאי לשני שיעורי ניסיון במכון הפסיכומטרי- שלא במסגרת הקורס אליו ירשם התלמיד. החוק, שיזם ח"כ סילבן שלום, ייכנס לתוקף ממועד הבחינה הקרובה בחודש פברואר.

לדברי שלום, "מהיום זכאי התלמיד להחזר מלא של כספו במידה וביטל את השתתפותו בקרוס הפסיכומטרי עד חודש מיום תחילת הקורס. אישור החוק שם סוף להפקרות ולעושק של מכוני הפסיכומטרי את ציבור הצעירים. מהיום, מכוני הפסיכומטרי יתנהלו בצורה שקיפה, הוגנת ואחראית".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה) אמר היום כי: "חוק הפיקוח על המכונים מביא אותנו אל מציאות חדשה אשר בה המדינה תוכל להגן בצורה יעילה על אלפי חיילים וסטודנטים לעתיד אשר מוציאים את מיטב כספם עבור ההכנה לבחינה הפסיכומטרית והקבלה לאוניברסיטאות. החוק יאפשר לסטודנטים לקבל שירות משופר ממכוני ההכנה ואף לקבל את כספם חזרה במידה ולא יהיו מרוצים מן השירות שניתן להם. זהו צעד חשוב בתחום ולאחר עבודה קשה אני שמח שהצלחנו, להעביר את הצעת החוק החשובה הזו".

מנכ"ל "איזי וואי": כל בחינה תגיע לבית משפט

מנהלי בתי הספר לפסיכומטרי מביעים מורת רוח בעקבות אישור הכנסת לפקח על המכונים. לטענתם החוק החדש שעבר יגרום לעיכוב ברישומים לאוניבריסטאות.

מנכ"ל "איזי וואי" טוען כי "משמעות החוק היא שכל בחינה תגיע לבית משפט, ומשום שתוצאות הבחינות הן יחסיות, אף נבחן לא יוכל לקבל את הציון".