פרס: אייבי הראה לנו שאפשר גם אחרת

הנשיא פרס ספד לאייבי נתן בלוויתו ואמר כי נתן הראה לנו שאפשר גם אחרת "דוגמת יחיד אבל דוגמא חיה ותופסת". ארונו של לוחם השלום הוצב הבוקר על בימת צוותא בתל אביב כדי לאפשר לציבור לחלוק לו כבוד אחרון

(39 שניות)

נשיא מדינת ישראל שמעון פרס ספד אתמול (שישי) לאייבי נתן בלוויתו ואמר "אייבי לא היה אגדה אלא מציאות, אדם שהתמודד עם המציאות. הוא לא היה תופעה פוליטית ולא שיקף את העם, אך שמחנו שהיה יוצא דופן ושונה והראה לנו שאפשר גם אחרת - דוגמת יחיד אבל דוגמא חיה ותופסת".

על טיסתו של אייבי למצרים אמר פרס כי היתה זו "טיסה שהמריאה מהנפש ולא מההיגיון". לדבריו "הייתה טיסה חזרה מביקורו של אייבי - טיסתו של סאדאת שמצא עם שלם של אייבי נתן".

ארונו של נתן מוצב על בימת צוותא

פרס התייחס גם למסעותיו של נתן לאפריקה. "בכל מקום בו הייתה מצוקה הוא היה שם. הייתה לו אנושיות צרופה, הוא ביטא את המשפט ההודי שלו בכך שהחופש מתחיל כשהאדם עוזב את האגו שלו".

בין הנוכחים בלוויתו של נתן היו גם הרב לאו, השרים ראלב מג'דלה ואחמד טיבי, גילה אלמגור ובן זוגה וחברים קרובים שליוו אותו בשנים האחרונות. ארונו של לוחם השלום אייבי נתן, הוצב הבוקר על בימת אולם צוותא בתל אביב כדי לאפשר לציבור לחלוק לו כבוד אחרון בטרם ייצא מסע הלוויה לבית העלמין קריית שאול.

שלמה בן עמי מנשק את ארונו של אייבי נתן

פעיל השלום ובעליה של תחנת הרדיו המיתולוגית "קול השלום", אייבי נתן, הלך לעולמו ביום רביעי השבוע בבית החולים איכילוב בתל אביב. נתן סבל בחודשים האחרונים ממחלה קשה.

העיתונאי אורי אבנרי נפרד מנתן