חמישה טבעו למוות בסוף השבוע

צוות טיפול נמרץ של מד"א קבע את מותו של ילד בן 12 לאחר שטבע למוות בנתניה. גופתו של גבר בשנות ה - 30 לחייו נמשתה בחוף נווה ים שבכרמל, החיפושים אחר חברו נמשכים. בחוף מנדרין בת"א טבע למוות גבר בן 45. במהלך היום נפגעו עוד חמישה בני אדם בדרגות שונות בחופים ברחבי הארץ. אתמול טבעו למוות שני בני אדם: קשישה בחוף בתל אביב וגבר בן 46 בחוף בחיפה

(2:04 דק')

יממה קטלנית בחופי ישראל: לפחות ארבעה בני אדם טבעו למוות ברחבי ישראל. בצהריים בנתניה טבע למוות ילד בן 12 בחוף הארגמן שבנתניה. צוות של טיפול נמרץ ביצע בו פעולות החייאה במקום אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו.

בחוף נווה ים שבכרמל טבע למוות מתרחץ בשנות ה - 30 לחייו שנכנס לשחות עם חברו. כוחות ההצלה משו את גופתו מהמים, אך חברו שנכנס עימו לשחייה עדיין נעדר. יחידת העילית שייטת 13 הוזעקה למקום על מנת לאתר את הגבר השני שנכנס למים.

בחוף מנדרין בתל אביב גבר בן 45 נמשה מהמים על ידי אזרחים לאחר שהבחינו כי הוא צף ולא מגיב, האזרחים השכיבו אותו על החוף והזעיקו את כוחות ההצלה. ראשונים למקום הגיעו צוותים של מדא אזור ירקון שהתחילו בפעולות החייאה שכללו מתן תרופות אך לאחר כ - 20 דקות נאלץ רופא לקבוע את מותו. כעת מנסים צוותי משטרה לזהות את גופתו. למקום הוזעק אמבולנס נוסף שיפנה את גופתו למכון לרופאה משפטית.

במקרה נוסף בצהריים, צעיר בשנות ה-20 לחייו טבע בחוף בית-ינאי שליד נתניה. הוא פונה במצב קשה וללא הכרה לבית החולים הלל-יפה שבחדרה. דרומית לאכזיב טבע צעיר בן 20. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים בנהריה כשהוא מחוסר הכרה ובמצב קשה. בנוסף צעירה בת 26 פונתה במצב בנוני לאחר שטבעה בחוף בצת הסמוך לאכזיב. ביישוב כאבול פונה צעיר בשנות ה - 20 לחייו במצב קשה לבית החולים "פוריה" בנהריה לאחר שטבע בבריכת השחייה ביישוב.

מוקדם יותר הבוקר דווח על תושב קריית-גת כבן 70 שטבע בחוף בר-כוכבא שבאשקלון. האיש נמשה מן המים ופונה במצב קשה מאוד לבית החולים ברזילי בעיר.

אתמול טבעו למוות שני בני אדם בשני מקרים נפרדים בחיפה ובתל אביב. בחיפה טבע למוות
גבר בן 46 תושב הכפר ג'יסר א-זרקא, בין חוף הסטודנטים לחוף הקשתות בחיפה, בקטע חוף שאינו מוכרז. צוות מגן דוד אדום קבע את מותו. מוקדם יותר אתמול טבעה למוות קשישה בת כ-70 טבעה בחוף פרישמן שבתל-אביב. צוות טיפול נמרץ ביצע באישה פעולות החייאה, אך נאלץ לבסוף לקבוע את מותה במקום.

צוותי מד"א מזהירים את ציבור המתרחצים שלא להיכנס למים היום זאת לאחר שבשעות הבוקר המוקדמות פורסמה אזהרה לרחצה מסוכנת, במד"א מציינים כי גם באזור השרון וגם באזור הצפון תוגברו צוותי ניידות של טיפול נמרץ בעקבות מקרי הטביעה. במד"א מבקשים מציבור ההורים להסביר לילדים שלא להיכנס למים ולהישמע להוראות המצילים.