איילון: התנועה זורמת לאחר מחאת נהגי המשאיות

נתיבי איילון נפתחו לתנועה בשני הכיוונים, לאחר שנחסמו על ידי מאות נהגי משאיות במחאה על הזינוק במחירי הדלק. לא רק בישראל חוסמים הנהגים את הכבישים - בכל רחבי אירופה מתנהלות שביתות אלו כמעט על בסיס יומיומי בדרישה לפעולה נחרצת להורדת המחירים

(3:55 דק')

המחאה על התייקרות מחירי הדלק גם בישראל: נתיבי איילון נפתחו לתנועה אחר הצהריים (חמישי) בשני הכיוונים, לאחר שנחסמו על ידי מאות נהגי משאיות במחאה על הזינוק במחירי הדלק. קודם לכן נרשם עומס תנועה כבד במחלף הסירה שבכביש החוף לכיוון דרום. הנהגים עשו את דרכם לנתיבי איילון דרומה.

המשטרה מבקשת מהנהגים שלא להגיע היום לנתיבי איילון, בעיקר בין השעות 15:00 עד 18:00, אז צפויים עומסי תנועה כבדים בשני הכיוונים לכל אורכם. קצין אגף התנועה במרחב תל אביב סגן ניצב שחר פז ממליץ לציבור "לסיים את הפעילות בתחומי תל אביב עד השעה 15:00. למי שצריך להגיעו לצפון או דרום הארץ מומלץ לנסוע בכביש 6 ולא בדרכי איילון. בכל מקרה משטרת תל אביב והמשטרה הארצית נערכים להכוונת התנועה".

הישראלים הם לא הראשונים או האחרונים שייאלצו לשבת שעות בפקקים בעקבות מחאת נהגי המשאיות. בסוף מאי עשו את דרכן ללונדון, בירת בריטניה, אלפי משאיות במחאה על הזינוק במחירי הדלק, המשאיות, שנשאו כרזות וצפרו בצופרים, התרכזו במקטע מיוחד של כביש A40 - שנסגר בעבורן למשך שש שעות בסמוך ללב העיר.

נהגי משאיות בכל רחבי אירופה, שנפגעו באופן ישיר מהתייקרות הדלק והדיזל, מקיימים הפגנות ועיצומים. גם בצרפת ובבולגריה נסעו הנהגים בשיירות ארוכות במחאה על ההתייקרויות ובדרישה להורדת המס על דלק ודיזל.

בליטא מתכוננים הנהגים לשביתה כללית. בצרפת, אגב, שובתים לא רק נהגי המשאיות, אלא גם נהגי האמבולנסים, שמוחים על מחירי הדלק והדיזל, והרופאים והפרמדיקים החלו להוביל את המטופלים על סוסים וחמורים, בתקווה שלפחות אלו לא יתייקרו.