דליפה בצינור גז סיכנה בסוף השבוע את אשקלון

הותר לפרסום: במערכת הולכת הגז בעיר, שנמצאת בשלבי הרצה, החלה דליפת גז. הטיפול בדליפה כלל הוצאה של כל הגז מהמערכת - פעילות שהתבצעה בסוף השבוע. בזמן הזה, כל רקטת גראד שהייתה נופלת בעיר הייתה גורמת לפיצוץ הרסני

(01:29 שנ')

תרחיש האימים של מערכת הביטחון ומשרד התשתיות כמעט התממש בסוף השבוע. היום (ראשון) הותר לפרסום כי טיפול בתקלה שהתגלתה ביום חמישי בצינור הולכת הגז הטבעי קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון), העמיד בסכנה את אשקלון כולה במקרה של פגיעת רקטת גראד.

במערכת ההולכה, שנמצאת כבר שבועיים בשלבי הרצה, החלה דליפת גז מסיבית שהתגלתה כאשר הלחץ בה הועלה באופן מכוון. הלחץ מועלה באופן הדרגתי כדי לבדוק את תפקוד המערכת, והתקלה התגלתה בשלב הלפני אחרון של הבדיקה.

מדובר בדליפה שהיא אמנם פשוטה לתיקון והטיפול בה כרוך בכמה שעות עבודה בלבד, אולם לשם כך יש להוציא את כל הגז מהמערכת כצעד ראשון. הוצאת הגז התבצעה במהלך כל סוף השבוע.

מכיוון שמדובר בגז טבעי, נחיתה של רקטת גראד בעיר הייתה גורמת לפיצוץ במימדים הרסניים שהיו מסכנים את אשקלון כולה. מסיבה זו נאסרה מיד תנועת מסוקים מעל האזור, ורק כעת, לאחר שהאירוע הסתיים ללא נפגעים, הוא הותר לפרסום.