ח"כ שטייניץ: "מצרים אחראית לירי על אשקלון"

במהלך ביקור של סיעת הליכוד הבוקר באשקלון, האשים ח"כ יובל שטייניץ כי ה"גראדים הגיעו לעזה באדיבותה של מצרים" • יו"ר האופוזיציה אמר כי "על הממשלה לעבור ממדיניות של התשה למדיניות הכרעה" • מוקדם יותר נפלה רקטה בפאתי נתיבות - אין נפגעים • הלימודים ביישובי עוטף עזה מתקיימים כסדרם

(1:32 דק')

חבר הכנסת יובל שטייניץ (ליכוד), האשים הבוקר (ראשון) את מצרים בירי רקטות הגראד לעבר אשקלון. שטייניץ אמר את הדברים במהלך סיור סיעת הליכוד בעיר. לדבריו "הקטיושות שנוחתות באשקלון הגיעו לעזה באדיבותה של מצרים. אסור להתעלם עוד מחלקה של מצרים בהתדרדרות הביטחון בדרום. בכוונתי לפנות בקרוב לקונגרס האמריקני על מנת להגדיר את הסנקציות והלחצים על מצרים כדי שתמנע את ההברחות משטחה".

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, אמר בראיון לרדיו דרום כי "שום מדינה בעולם לא הייתה מסכימה לירי טילים על יישוביה. הממשלה צריכה להנחות את צה"ל לעבור ממדיניות של התשה למדיניות של הכרעה. מטרת פעילות הכוחות צריכה להיות ערעור, ואם צריך, מיגור שלטון חמאס, שום דבר אחר לא ימנע את חזרת ירי הטילים לאחר הפוגה".

נתניהו המשיך ואמר ". לצערי אבו מאזן הוא לא פרטנר. היום דרושה מערכה מדינית צבאית והסברתית על מנת להפסיק את ירי הטילים ולערער את שלטון חמאס. אם הממשלה תנקוט במדיניות זו אני וחברי באופוזיציה ניתן לה את מלוא התמיכה".

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה הלילה את "השימוש המופרז בכוח" שלדבריו עושה ישראל ברצועת עזה. בדברים שנשא בכינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם, גינה גם את המשך ירי רקטות הקסאם לעבר ישראל.

המועצה התכנסה לבקשת לוב, שנענתה לקריאת הרשות הפלסטינית והליגה הערבית ואף גיבשה טיוטת הצעה לגינוי ישראל. בתום דיון מאחורי דלתיים סגורות, נערך דיון פתוח, בו נשמעו סקירות על הנעשה באזור.

מוקדם יותר הלילה נפצעו באורח קל חמישה פלסטינים בתקיפה של חיל האוויר על משרדיו של הנייה בעיר עזה. מוקדם יותר הותקפו יעדים במרכז ובדרום הרצועה. אבו מאזן הכריז על יום אבל לאומי, בעקבות מותם של למעלה מ-70 פלסטינים, כמחציתם אזרחים.