אין לימודים - לא מתפנים

כמאה סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון מתבצרים בשעות האחרונות באולם הסנאט שבמתחם במחאה על המשך השביתה. הסטודנטים מאיימים שלא ייצאו מהבניין עד שיחודשו הלימודים. בתוך כך, נמשך המשא ומתן בין המרצים לאוצר וראשי האוניברסיטאות<BR>

אמש איימה התאחדות הסטודנטים לתבוע מיליארדי שקלים מהאוניברסיטאות וממשרד האוצר, אם שנת הלימודים האקדמית תבוטל. היום (שלישי) מתבצרים כמאה סטודנטים בבניין הסנאט שבאוניברסיטת בן גוריון ומכריזים - לא נתפנה עד שלא יחודשו הלימודים.

"הסטודנטים של בן גוריון אומרים מספיק" - סיפר יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת באר שבע, יונתן גרין, לחדשות "נענע 10". "אנחנו מתבצרים היום בבניין של הנהלת האוניברסיטה ולא נזוז מכאן. אנחנו נחיה פה, נלמד פה, נעבוד פה - עד שנקבל הבטחה מפורשת שהשנה לא תתבטל. שלא זורקים שנה לפח", אמר גרין והוסיף כי "לאף אחד לא אכפת מהסטודנטים והגיע הזמן שזה יפסק. המרצים האוניברסיטאות יורקים בעיניים של 120 אלף סטודנטים". גרין אמר מחר מתכננות אגודות הסטודנטים ברחבי הארץ פעולות מחאה נרחבות באם לא יגיעו הצדדים להסכם.

ובתוך כך, נמשך המשא ומתן בין המרצים, לאוצר וראשי האוניברסיטאות. במהלך הדיונים, יצאו פקידי האוצר להתדיינות עם שר האוצר בנושא תוספת שכר שיכולה להגיע ל-40% משכר המרצים.
אמש הסתיימה ללא תוצאות פגישת המרצים ונציגי האוצר שהתקיימה אמש באוניברסיטת בר אילן. הצדדים קבעו לשוב ולהיפגש היום והסכימו כי אם לא יושגו הבנות עד ליום חמישי - תבוטל שנת הלימודים האקדמית.

לפגישה הצטרפה גם שרת החינוך, יולי תמיר, שניסתה לסייע בפתרון המשבר. הצדדים מבקשים להביא לתיווך גם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שבעזרתו, בין היתר, הגיעה השביתה במערכת החינוך לסיומה.