בית הדין לעבודה מציע בוררות למרצים ולממשלה

השופט אדלר הציע לנציגי המרצים והאוצר פשרה של תשלום חלק מדרישות הסגל האקדמי והליך בוררות על השאר. הצדדים יפגשו שוב הערב בניסיון לגשר על הפערים ערב האפשרות של הוצאת צווי מניעה למרצים

(0:30 דק')

הלילה (ראשון) בחצות הסתיימה הפגישה בין נציגי המרצים, האוצר וועד ראשי האוניברסיטאות שנועדו בחסות בית הדין הארצי לעבודה. בפגישה הציע נשיא ביה``ד, השופט סטיב אדלר, הצעת פשרה הנוגעת לפיצוי על שחיקת השכר בעבר של חברי הסגל האקדמי הבכיר בדמות תשלום מוסכם מיידי של חלק מהשכר ובוררות על ההפרש שבמחלוקת. הצדדים סיכמו להיפגש שוב הערב (שני).

נציגי המרצים נועדו הלילה עם אנשי האוצר בבית הדין הארצי לעבודה, לקראת הדיון על הוצאת צווי מניעה לחברי הסגל השובתים. מוקדם יותר נפגשו נציגי הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב עם נשיא האוניברסיטה, פרופ' צבי גליל, ודנו עמו במתווה היום שאחרי שביתת הסגל הבכיר.

"אנחנו יוצאים מעודדים מהפגישה, לאחר שפרופ` גליל הביע נכונות לשתף פעולה עם הסטודנטים והעריך כי השביתה תסתיים בקרוב", אמר גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב. לדבריו, "הנשיא הבטיח לסייע בכל מה שניתן על מנת שציבור הסטודנטים לא יפגע. אנחנו מוכנים לקראת הדיונים של היום שאחרי בשיתוף האוניברסיטה".

אחרי למעלה מחודשיים וחצי של שביתה, התייחס אליה בשבוע שעבר ראש הממשלה,אהוד אולמרט. לאחר שארבעים חברי כנסת חתמו על דרישה להתייחס למשבר במערכת החינוך, אמר כי ממשלתו לא מוכנה לפעול תחת לחץ. אולמרט קרא לצדדים לפנות לבוררות ואמר כי "אנחנו נסכים לכל בורר סביר, אין לנו שום שפן בכיס. אנחנו רוצים בורר שיפסוק באופן אמיתי מה הייתה השחיקה ואפשר לסיים את השביתה הזאת".

לאחר פגישה בין הצדדים בבית הדין לעבודה, אמרה שרת החינוך, יולי תמיר, כי "שופט בית הדין הארצי לעבודה הציע הצעות מעניינות לשני הצדדים ואם הם יקבלו אותם אני חושבת שאנחנו מתקדמים לקראת סיום השביתה". עם זאת, יו"ר ארגון הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטת חיפה, פרופסור אודי מקוב, אמר כי בכל פעם שנראה שמתגבש הסכם שאותו יהיו מוכנים המרצים לקבל, האוצר נסוג מההצעה. לדבריו, "העמדה שהציג האוצר במהלך הפגישה הייתה נוקשה יותר ואינה מאפשרת התקדמות אמיתית... אתמול חזרנו לנקודת ההתחלה".

לפני כשבועיים הודיעו ראשי האוניברסיאות כי השנה האקדמית תבוטל אם שביתת המרצים לא תסתיים עד ה-13 בינואר. בהודעה שפורסמה בתום הפגישה, נמסר כי זהו המועד האחרון שיאפשר השלמת הלימודים.