האוניברסיטה העברית: הסגל גינה את עמדת ור"ה

חברי הסגל האקדמי הבכיר גינו את כוונת ראשי האוניברסיטאות לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש צווי מניעה נגד המרצים השובתים. יו"ר הסגל באוניברסיטה: אפשר לסגור אוניברסיטה אבל אי אפשר לסגור השכלה. ראשי האוניברסיטאות הצהירו כי אם לא יושג הסכם תוך 3 שבועות, הסמסטר יבוטל

חברי הסגל הבכיר באוניברסיטה העברית גינו בצהריים (שלישי) בחריפות את החלטת ראשי האוניברסיטאות לפנות לבית הדין לעבודה להוצאת צווי מניעה למרצים השובתים. בתום הישיבה, אמר יו"ר הסגל הבכיר באוניברסיטה, פרופ' אשר כהן, כי "אפשר לסגור אוניברסיטה אבל אי אפשר לסגור השכלה".

הצהרת ועד ראשי האוניברסיטאות על כוונתם לפנות לבין הדין לעבודה, הגיעה לאחר שמשא ומתן לילי עם המרצים לא הוביל לתוצאות. ראשי האוניברסיטאות דחו את הצעת המרצים למתווה בוררות עם ערבונות, דוגמת קביעת לוח זמנים שיפתור את בעיית השחיקה בשכרם.

ביום ראשון, בתום פגישה שנמשכה למעלה מ-4 שעות, הודיעו ראשי האוניברסיטאות כי השנה האקדמית תבוטל אם שביתת המרצים לא תסתיים עד ה-13 בינואר. בהודעה שפורסמה בתום הפגישה, נמסר כי זהו המועד האחרון שיאפשר השלמת הלימודים.

כינוס החירום של ועד ראשי האוניברסיטאות נערך לאחר פגישה ראשונה בין שר האוצר, רוני בר און, עם ראשי הסגל האקדמי הבכיר ועם ראשי האוניברסיטאות. בפגישה לא הושגה כל התקדמות והמרצים דחו את הצעתו של בר-און למנות בורר מוסכם על הצדדים, שיכריע בשאלת גובה שחיקת שכרם של המרצים ותוספת השכר שיש לשלם להם.