"להוקיע את 'החיידק הנוראי' שנקרא גזענות"

עשרות מבני העדה האתיופית הפגינו מול עיריית פ"ת במחאה על "מדיניות האפרטהייד" הקיימת לטענת בעיר. ההפגנה היא על רקע הפרסומים לפיהם 4 ילדות ממוצא אתיופי בעיר הופרדו מיתר בני כיתתן לכיתה נפרדת. מנכ"ל הארגונים של יוצאי אתיופיה: "צריך לעצור את הגזענות הקיימת בחברה הישראלית"

(2:05 דק')

עשרות עולים מאתיופיה ונציגי ארגונים שונים הפגינו היום (רביעי) מול עיריית פתח תקווה במחאה על "מדיניות האפרטהייד נגד אתיופים הקיימת בעיר ובארץ בכלל". ההפגנה מתקיימת על רקע פרסום האירוע שבו 4 ילדות מהקהילה הופרדו מחברותיהן ללימודים בשל צבע עורן.

דני קסהון, מנכ"ל נציגות הארגונים של קהילות יוצאי אתיופיה, אמר לחדשות נענע 10 כי "על הציבור להוקיע את הגזענות הקיימת נגד עולי אתיופיה בחברה הישראלית. מדובר ב`חיידק נוראי` שיש לעצור אותו. האירוע עם התלמידות החזיר אותנו אחורה לימים של אפליה של מדינות אחרות. זה קיים בבתי הספר ובגני הילדים, מי בגלוי ומי בסתר, ואנו מוקיעים את התופעה מהיסוד".

קסהון הוסיף כי "זהו מאבק כלל ציבורי שנוגע לכל אזרח במדינת ישראל, וכל אחד חייב לשאוף לחינוך, לערכים ושיוויון. קסהון אמר עוד כי ראשי המפגינים ידרשו להיפגש עם ראש עיריית פתח תקווה, יצחק אוחיון.

מארגון הגג לעולי אתיופיה נמסר כי בהפגנה ישתתפו, בין היתר, ארגונים חברתיים, סטודנטים, תנועות נוער, מנהיגים רוחניים, רבנים, אנשי ציבור, חכ"ים, פעילים ואזרחים המאמינים בצדק חברתי. יו"ר הארגון, אברהם נגוסה יו"ר הארגון, אמר כי "תופעת האפרטהייד במערכת החינוך צריכה להדאיג את כל החברה הישראלית ולא רק את יוצאי אתיופיה, האינטגרציה מתחילה כבר בגיל צעיר. כיהודים עלינו לארץ במטרה להשתלב בחברה הישראלית ולא להתבדל בשוליה".

בעקבות הפרסום על פרשת התלמידות שהופרדו מיתר בני כיתתן, הורה יו"ר סיעת ש"ס אלי ישי, לבחון את המקרה. בידיעות אחרונות דווח כי הילדות אף נוסעות בהסעה נפרדת. בית הספר סירב להתייחס לנושא ואף הרחיק את התלמידות מבית הספר מאז התפרסמה הפרשה.