התלמידים ישלימו שעות לימוד אחה"צ ובחופשות החגים

במקביל למאמצים לגבש הסכם עם המורים השובתים, במשרד החינוך נערכים ליום שאחרי: מסתמן כי על מנת להשלים את שעות הלימוד, התלמידים ילמדו גם בשעות אחה"צ ואף יגיעו לבתי הספר בחגים • למרות ההסכם המתגבש, מטה המורים והתלמידים לא מתכוונים לחזור ללימודים, וממשיכים את ההכנות לקראת יום חמישי. "לא חותמים על שום הסכם לפני שרואים מה יש בו", אומרים בוועדי המורים

המשבר במערכת החינוך העל-יסודית נמצא על סף סיום, אחרי שאמש חתמו נציגים של ארגון המורים ומשרדי החינוך והאוצר על טיוטת הסכם, אך מה יהיה על התלמידים, שהפסידו כמעט חודשיים של לימודים במהלך השביתה?

במשרד החינוך בוחנים כיצד לפצות על השעות האבודות ומציעים מספר אפשרויות כדי ששנת הלימודים לא תרד לטמיון. נכון לעכשיו מסתמן, כי תלמידים בבתי הספר העל-יסודיים ייאצלו להישאר בכיתות גם בשעות אחר הצהריים, וכן להגיע לבית הספר במהלך החופשות של פורים ופסח.

בטיוטת ההסכם שנחתמה אתמול בין נציגי המורים למשרדי הממשלה סוכם כי לא תהיה רפורמה כללית במערכת החינוך העל-יסודית. במקום זה, תשקיע הממשלה את הכסף שיועד ליישום הרפורמה לצמצום מספר התלמידים בכיתות ולתוספת שעות לימוד. המורים מצידם, יסתפקו בתוספת שכר של חמטשה אחוזים, כמו התוספת ממנה נהנים כל עובדי המגזר הציבורי.

המורים: "אנחנו לא מקפלים את הדגלים"

בתוך כך, ממשיכים במטה המאבק של המורים לשדר עסקים כרגיל, למרות ההסכם המתגבש. "אנחנו לא סומכים שיהיה הסכם שיענה על כל דרישות המורים, לכן האווירה היא שמתכוננים כרגיל ליום חמישי כדי שלא נמצא את עצמנו מפוררים", אומרים המורים.

דודי פרידמן, מורה ואחד מחברי המטה, אמר לחדשות נענע 10 כי עשרות נציגים מעל 70 תיכונים צפויים להיפגש היום, ללא קשר להסכם, ולהחליט על הצעדים הבאים. "אנחנו לא רוצים לשדר אווירה של קיפול הדגלים וזה לא קורה בשטח. המאבק נמשך והאינטרס שלנו הוא להמשיך את הלחץ על מקבלי ההחלטות".

לדבריו, "נכון שיש ידיעות מעודדות בתקשורת אבל לא חסרים ספינים של אנשי האוצר, וכבר הראו לנו בעבר עד לאן הם יכולים להגיע. אנחנו לא רוצים להחליש את המאבק עד שהוא יסתיים".

דניאל גלזר, חבר במטה מאבק המורים וחבר בוועד ההורים בבתי הספר בהרצליה, אומר כי "שם דבר עדיין לא נסגר ואף אחד לא חותם על שום הסכם לפני שרואים מה יש בו. לא קיבלנו מאף אחד הנחייה להפסיק את ההכנות להפגנות הגדולות ביום חמישי".

לדברי גלזר, "המגמה היא לא להיכנע ולא לחזור ללימודים ביום חמישי. אנחנו ננעל את בתי הספר ונשתתף בהפגנות שיתקיימו בערים הגדולות. רן ארז הבטיח לנו שהוא לא יחתום על שום מסמך לפני שהוא מזמן שוב לפגישה את חברי ועד המורים הארצי".

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, התייחס להסכם המתגבש עם משרדי האוצר והחינוך, וטען כי אפילו שהמורים לא קיבלו את כל מבוקשם – הם השיגו את רוב הדברים שנלחמו עליהם. לדבריו, "ארגון המורים שינה פרדיגמות. אנחנו דיברנו על אותם נושאים בהם עסקנו במשך כל המשא ומתן, אבל מזווית אחרת. והשינוי הזה יצר את ההזדמנות לכך שאנשים לא יכולים לבוא ולהגיד שנכשלתי, שהושפעתי, שכופפו אותי, שקיפלו אותי".

גם לתלמידים יש תוכנית

משרד החינוך נערך לימים שאחרי השביתה אבל גם התלמידים הכינו שיעורי בית. "התייעצנו עם אנשי חינוך, קיבלנו חוות דעת ובנינו המלצות", מספר יו"ר מועצת התלמידים הארצית לחדשות נענע 10. בתכנית: הקדמת המיקוד, שיעורי תיגבור ולא, לא מוותרים על הטיולים השנתיים.

(לכתבה המלאה)